کانون های مساجد به عنوان نهادی تاثیر گذار نقش مهمی در ایجاد شور ونشاط معنوی جامعه می توانند ایفا نمایند
کانون هاي مساجد به عنوان نهادي تاثير گذار نقش مهمي در ايجاد شور ونشاط معنوي جامعه مي توانند ايفا نمايند
مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام، گفت:

کانون های مساجد به عنوان نهادی تاثیر گذار نقش مهمی در ایجاد شور ونشاط معنوی جامعه می توانند ایفا نمایند

ابو الحسن مهدوي، از کانون هاي مساجد به عنوان نهادي تاثير گذار در حوزه مسائل اجتماعي نام برد که مي توانند نقش تاثير گذاري در ايجاد شور و نشاط معنوي در جامعه ايفا نمايند.
شناسه خبر : 61083 تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، ابو الحسن مهدوی  امروز ( 27 اسفند ) در نشست با جمعی از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، مسائل معنوی و شور و نشاط معنوی از مباحث مهم در حوزه مسائل اجتماعی دانست که اگر به آن توجه شود علاوه بر ایجاد نشاط درونی برای انسان در کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی نیز می تواند نقش آفرین باشد .

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام، با بیان اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیزبه واسطه فعالیت در مسجد و ارتباط با عامه مردم به ویژه جوانان و نوجوانان نهادی تاثیر گذار در مسائل اجتماعی محسوب می شوند افزود : لذا در بحث ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه ما کانون های مساجد در این مسئله از بهترین مجموعه ها دیدیم .

 

وی، در ادامه با تشریح برنامه طلایه داران شکوه ایران زمین گفت: این برنامه ها با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد شور و نشاط معنوی در جامعه  و استان برنامه ریزی شده است که با حمایت امور اجتماعی استانداری تا پایان ماه مبارک رمضان در استان برگزار شوند.

 

مهدوی، حضور قشر های کودک و نوجوان ، استفاده از ظرفیت های مردمی  از اولویت های مهم در برگزاری این برنامه ها بیان و تصریح کرد : استفاده از برنامه های شاد و جذاب  فرهنگی اجرای هنرمندان و فعالان اجتماعی شعر خوانی کودکان برپایی ایستگاههای نقاشی مسابقات و بازی های بومی و محلی ایستگاههای صلواتی و نماز جماعت و بیان نکات تربیتی و روانشانس و مستند سازی  از نکاتی است که در این برنامه ها بایستی مد نظر قرار گیرد.

 

 در پایان این نشست مقرر شد : 20 عنوان برنامه با عنوان "جشنواره طلایه داران شکوه ایران زمین" با امضای تفاهم نامه  همکاری توسط کانون های  فرهنگی هنری مساجد در اردیبهشت ماه در استان ایلام برگزار شود.