پیام استاندار ایلام به مناسبت ١٨ اسفند سال‌روز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد
پيام استاندار ايلام به مناسبت ١٨ اسفند سال‌روز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد

پیام استاندار ایلام به مناسبت ١٨ اسفند سال‌روز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

استاندار ايلام به مناسبت ١٨ اسفند سالروز تاسيس کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد پيام تبريکي صادر نمود.
شناسه خبر : 60858 تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۰:۲۵

متن پيام دکتر حسن بهرام‌نیا به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
"إِنَّمَا يَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاةَ وَآتَى الزَّكَاةَ وَلَمْ يَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِكَ أَنْ يَكُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِينَ" توبه/18

مسجد جایگاه نزول برکات و خیرات آسمانی، خانه راز و نیاز، عشق و محبت بندگان مخلص خدا و از نخستين نهادهايی است كه در صدر اسلام شكل گرفت. 

نقش‌آفرينی مساجد در تمامی عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی همواره سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است. 

با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری حضرت امام‌خمینی(ره) مساجد جایگاه واقعی خود را باز يافته و در همه زمینه‌های عبادی، سیاسی، فرهنگی، آموزشی، نظامی، قضایی و ... نقش‌آفرینی نموده به طوری‌که در آغاز دوران دفاع مقدس یکی از كانون‌های تجمع نیروهای انقلابی و نیروهای رزمنده برای اعزام به جبهه‌های نبرد، بودند.

امروز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از کارآمدترین، فراگیرترین و مؤثرترین مراکز فرهنگی سازمان‌یافته تلقی می‌شوند تا جائی‌که اين کانون‌ها با توجه به پراکندگی و گستردگی فراوان، توانسته‌اند در مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی نقش مؤثری ایفا کنند.

ضمن تبریک سال‌روز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، فرصت را غنیمت شمرده و از همه متولیان و دست‌اندرکاران به ویژه ائمه‌جمعه و جماعات، مدیران، مربیان و کادر نوجوان کانون‌های فرهنگی و هنری در استان تقدیر و تشکر کرده و توفیق روزافزون تمامی خدمت‌گذاران به مساجد را تحت توجهات حضرت ولی‌عصر(عجل‌الله‌ تعالی‌ فرجه‌ الشریف) از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

حسن بهرام‌نیا
استاندار ایلام