حضور جوانان در مسجد مهمترین رسالت کانون های مساجد است
حضور جوانان در مسجد مهمترين رسالت کانون هاي مساجد است

حضور جوانان در مسجد مهمترین رسالت کانون های مساجد است

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، گفت: برنامه ريزي و فعاليت براي حضور جوانان و نوجوانان در مسجد و تربيت نيروي متعهد براي اين انقلاب مهمترين رسالت کانون هاي مساجد است.
شناسه خبر : 60833 تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۲:۲۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور عصر چهار شنبه (۱۶اسفند) در جمع فعالین کانون «شهدای بانقلان» که در ادامه فعالیت گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد انجام گرفت، ضمن تبریک ۱۸اسفند به فعالان و ارکان کانون های فرهنگی و هنری مساجد،  خدمت در سنگر مسجد موجب عاقبت بخیری دنیا و آخرت دانست. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام،با بیان اینکه دنیای رسانه و هجمه های مختلف دشمنان، جوانان و نوجوانان ما را با آسیب های مختلف مواجه کرده است افزود:  حضور جوانان و نوجوانان در مسجد می تواند در کاهش این آسیب ها و افزایش بصیرت و بینش دینی این قشر موثر باشد. 

وی، با اشاره به اینکه دستگاههای فرهنگی همچون کانون های مساجد همواره با فعالیت های مختلف در حوزه فرهنگ و هنر برای جذب قشر های مختلف به سنگر مسجد در تلاش هستند ابراز امیدواری کرد: تا این فعالیت ها در کاهش آسیب ها و مسائل و مشکلات فرهنگی جامعه راه گشا باشد. 

وی در ادامه در خصوص فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد  گفت:  طی سال های اخیر با راه اندازی سامانه بچه های مساجد در قالب سه شبستان و ۱۲ رواق  برنامه هاو فعالیت های  مختلفی برا کانون در این سامانه تعریف شد که کانون ها فعالیت های خود را ثبت نمایند. 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور،  با بیان اینکه تاکنون بیش از 27هزار نفر عضو 310 کانون های فرهنگی هنری استان در سامانه بچه های مسجد شدند ادامه داد:  طی سالجاری نیز فعالیت های مختلفی از طریق این کانون ها در استان اجرا شد. 
وی،  راه اندازی کانون های تخصصی خواهران،  اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی،  لشگر فرشته ها،  باشگاه بچه های مسجد، طرح اوقات فراغت تابستان از جمله این برنامه ها بیان کرد. 
در پایان برنامه با اهدای هدایایی از جمعی از فعالان جوان و نوجوان عضو کانون فرهنگی هنری شهدای بانقلان تجلیل به عمل آمد.