کانون های مساجد استان ایلام میزبان عشق و دلدادگی به یگانه منجی عالم بشریت شدند
کانون هاي مساجد استان ايلام ميزبان عشق و دلدادگي به يگانه منجي عالم بشريت شدند
همزمان با نیمه شعبان؛

کانون های مساجد استان ایلام میزبان عشق و دلدادگی به یگانه منجی عالم بشریت شدند

کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام،  با برپايي جشن هاي شادي و مراسمات مختلف در سطح استان ميزيان عاشقان و دلدادگان حضرت حجت (عج) در جاي جاي استان بودند.
شناسه خبر : 60649 تاریخ انتشار : ۷ اسفند ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۳

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام،  امروز و همزمان با نیمه شعبان میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت قائم (عج)، سراسر استان ایلام غرق در نور و شادی بود و عاشقان و منتظران حضرت مهدی (عج)، با شور و شوق وصف نشدی در تلاش و تکاپو برای ابراز این دلدادگی بودند  

در این میان نیز بچه های مساجد و کانون های فرهنگی هنری نیز با برنامه های مختلف فرهنگی در تلاش برای ترویج و تبیین فلسفه انتظار و مهدویت بودند و تلاش کردند تا جشن ها و برنامه هایی در شان مولاو آقا صاحب الزمان برگزار نمایند. 

 

اهالی مسجد حضرت قائم و بچه های کانون فرهنگی هنری امام خمینی (ره) شهر ایلام به رسم هر ساله میزبان جشن بزرگی با عنوان جشن بیعت بودند که با استقبال اقشار مختلف مردم و اجرای برنامه عای متنوع فرهنگی از جمله سخنرانی در باب مهدویت و فلسفه انتظار،  مولودی خوانی،  نمایش طنز با حضور هنرمندان استان، قرائت بیعت نامه با امام عصر  (عج) در سالن بزرگ فنی و حرفه ای استان برگزار نمود. 


همچنین کانون فرهنگی هنری کوثر شهر ایلام،  میزبان نشستی با حضورجمع کثیری از بانوان عضو کانون با عنوان نشست مهدویت بود که این نشست نیز با برنامه های جشن شادی همراه بود. 


کانون فرهنگی هنری فتح شهرستان ملکشاهی نیز برنامه های فرهنگی جشن بزرگ ۲هزاری نفری  همراه با پیاده روی و پخت و توزیع غذا در بین مردم در روستای گنبد پیر محمد برگزار نمود. 
اجرای دیوار نویسی با مضامین لبیک یا مهدی در شهرستان مهران پایتخت خادمین سید الشهدا و توزیع بسته های فرهنگی و پرچم در بین اهالی روستا از دیگر برنامه های فرهنگی کانون فتح در میلاد آقا صاحب الزمان (عج) بود. 


اعضای کانون فرهنگی هنری ولایت شهرستان دهلران نیز با برپایی ایستگاه صلواتی میلاد حضرت حجت (عج) را گرامی داشتند. 

 

کانون فرهنگی هنری امام حسین (ع) شهرستان چوار نیز با پخت و توزیع غذای نذری در بین نمازگزاران و اهالی شهرستان در سرور و شادی اهل بیت پای کار آمدند. 


کانون فرهنگی هنری شهید خانمحمدی شهرستان دهلران نیز جشن بزرگ نیمه شعبان با همکاری ارکان مسجد و حضور قشر های مختلف مردم و اجرای برنامه شاد در مسجد برگزار نمود.

کانون فرهنگی هنری شهدای بانقلان نیز جشن نیمه شعبان با تقدیر فعالان مسجد و اجرای برنامه نور افشانی و برپایی ایستگاه  صلواتی عرض ارادت خود را به ساحت منجی عالم بشیریت نشان دادند. 

 

و امام کانون فرهنگی هنری علی بن موسی الرضا (ع) و رضویه شهر ایلام،  جشن های نیمه شعبان ویژه کودکان و نوجوانان در جهت آشنایی آنها با امام زمان (عج) و فلسفه انتظار و همچنین نور افشانی و اجرای سرود ویژه نوجوانان برگزلر نمود. 

کانون حمزه سید الشهدا شهر ایلام جشن ویژه بانوان و توزیع نذری در جشن های نیمه شعبان گنجانده بود. 


و در پایان اضافه می شود، که تمامی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان چه مناطق شهری و چه روستایی برنامه های نیمه شعبان با شکوه تمام برگزار نمودند که استقبال اقشار مردم همراه بود.