مسجد خواستگاه اصلی هنر مندان است
مسجد خواستگاه اصلي هنر مندان است
مشاور هنری ریاست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت:

مسجد خواستگاه اصلی هنر مندان است

حسين عالم بخش، با اشاره به احيا فعاليت هاي هنري در کانون هاي مساجد گفت: به همت بچه هاي مساجد هنر در قالب هاي مختلف درسطح مساجد که خواستگاه اصلي هنرمندان از اول انقلاب بوده بازگشته است .
شناسه خبر : 59877 تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، "حسین عالم بخش"، ظهر امروز( 11 بهمن )، در جمع کارکنان ستاد کانون های فرهنگی هنری  مساجد با بیان اینکه تحولات بسیار خوبی در سطح کانون های مساجد در حوزه فعالیت های هنری در حال شکل گیری است، اظهار کرد: در دو بخش هنر های نمایشی و سرود فعالیت های گسترده ای در کانون های مساجد انجام گرفته است .

 

مشاور هنری ریاست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، با اشاره به نگاه ویژه حجت الاسلام و المسلمین خداداده ریاست محترم ستاد کانون های مساجد به اجرای فعالیت های هنری در سطح کانون ها بیان کرد: دوره های آموزشی با حضور گروههای نمایشی کانون های مساجد در سراسر کشور  در حال انجام است که امیدواریم شبکه ای از گرو ههای نمایشی در سطح  استان ها در قالب این دوره های آموزشی شکل گرفته و شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه هنر های نمایشی به همت بچه های مساجد باشیم .

 

عالم بخش، در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر شبستان  در کانون های مساجد گفت: بیش از 500 اثر نمایشی  از گروههای نمایشی کانون های مساجد سراسر کشور به این جشنواره ارسال شد که توسط 4 نفر از اساتید متعهد و دلسوز هنر های نمایشی کشور در حال ارزیابی هستند که جهش خوبی در حوزه  هنر های نمایشی کانون های مساجد بود .

 

وی، ساخت فیلم های  آموزشی کوتاه به وسیله بچه های مساجد از برنامه های کانون های مساجد در حوزه فعالیت های هنری در آینده ذکر کرد و افزود : امیدواریم با این برنامه ها و جشنواره ها شور و شوق بازگشت فعالیت های هنری به مساجد و در بین بچه های مسجد اتفاق بیافتد.

 

 عالم بخش، خودکفایی اجرای هنر های نمایشی، در مساجد  و  عدم تضعیف این گرو هها در فصل های مختلف از دیگر سیاست های کانون های مساجد در حمایت از هنرمندان مسجدی بیان کرد .

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام نیز گزارشی از وضعیت فرهنگی هنری، اجتماعی و سیاسی استان در حوزه های مختلف بیان کرد.