دیدار مدیر ستاد کانون های مساجد بارئیس حوزه هنری استان ایلام
ديدار مدير ستاد کانون هاي مساجد بارئيس حوزه هنري استان ايلام
در راستای برگزاری گردهمایی گروههای نمایشی کانون های مساجد استان ایلام، انجام گرفت؛

دیدار مدیر ستاد کانون های مساجد بارئیس حوزه هنری استان ایلام

مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام در راستاي برگزاري گردهمايي گروههاي نمايشي کانون هاي مساجد با رئيس حوزه هنري استان ديدار و در خصوص همکاري متقابل اين دو دستگاه در حوزه فعاليت هاي هنري در سطح مساجد بحث و گفتگو کرد.
شناسه خبر : 59669 تاریخ انتشار : ۸ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۶

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام،  "حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور"،  در این نشست  که امروز (هفتم بهمن ماه)، در حوزه هنری برگزار شد، به برگزاری گردهمایی گروههای نمایشی کانون های مساجد استان در مورخ چهارشنبه یازدهم بهمن در استان اشاره کرد و گفت: این برنامه با حضور حسین عالم بخش مشاور هنری رئیس ستادکانون های مساجد کشور  در استان برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، با تاکید بر همکاری مشترک حوزه هنری و ستاد کانون های مساجد برای برگزاری این برنامه شناسایی و جذب گروه های هنری و ظرفیت سنجی  بچه های مساجد در حوزه هنر از اهداف برگزاری این گردهمایی بیان کرد.


وی،  همچنین به برگزاری جشنواره تئاتر شبستان به همت ستاد کانون های مساجد کشور  اشاره و تصریح کرد:  یه گروه نمایش از استان ایلام نیز در این جشنواره به کارگردانی آقای مالک آبسالان شرکت نموده که موفق شد به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یابد.


وی،  ایجاد پایگاههای هنری و تربیت هنرمندان متعهد مسجدی از رویکرد فعالیت  کانون های مساجد در حوزه هنر برشمرد و اضافه کرد: در این زمینه آماده هر گونه همکاری با حوزه هنری استان هستیم.


در ادامه این نشست سعید خیر الهی با تبریک اعیاد ماه رجب  بر شناسایی و جذب هنرمندان مسجدی به ویژه در مناطق محروم و آسیب پذیر استان تاکید و اظهار کرد: تئاتر و هنر مسجدی بایستی بر خواسته از بطن مسجد باشد.

 

رئیس حوزه هنری استان ایلام، در ادامه تشکیل هسته های مختلف  فرهنگی هنری در سطح مساجد را مهم و ضروری خواند و بر حمایت از این هسته ها برای جبران عقب ماندگی های فرهنگی استان تاکید نمود.

 

خیر الهی،در پایان خاطر نشان کرد:آماده هر گونه همکاری در جهت برگزاری این برنامه با ستاد کانون های مساجد هستیم.