گردهمایی گروه های نمایشی کانون های مساجد استان ایلام برگزار می شود
گردهمايي گروه هاي نمايشي کانون هاي مساجد استان ايلام برگزار مي شود

گردهمایی گروه های نمایشی کانون های مساجد استان ایلام برگزار می شود

حجت الاسلام چراغي پور از برگزاري گردهمايي گروههاي نمايشي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 59661 تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۳۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور در دیدار با معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، از برگزاری گردهمایی گروه های نمایشی کانون های مساجد استان خبر داد و گفت: این گردهمایی در مورخ 11 بهمن ماه با حضور  حسین عالم بخش مشاور هنری  رئیس ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مدیران گروههای نمایشی تئاتر استان برگزار می شود .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، با بیان اینکه تشکیل گروههای نمایشی و شناسایی هنرمندان مسجدی و معرفی آنان از رویکرد های ستاد کانون های مساجد است افزود: در این زمینه نیز فعالیت های گسترده ای ازجمله برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری  دوره های آموزش هنر  درسطح کانون های مساجد کشور در حال اجرا است. 

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، در ادامه ضمن تقدیر از حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از کانون های مساجد گفت: برای  توسعه فعالیت هنری در مساجد نیازمند حمایت و همکاری دستگاههای فرهنگی هستیم. 

 

وی،ادامه داد: تلاش ما این است با رونق پایگاههای هنری در مساجد  قشرهای مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان جذب مسجد شوند و هنرمندان متعهد و انقلابی در بطن مسجد رشد نمایند. 

 

در ادامه این نشست حسن اسدی، به آمادگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت همکاری در برگزاری این گردهمایی اشاره کرد و افزود:  اطلاع رسانی های لازم از طریق انجمن هنر های نمایشی به هنرمندان استان صورت خواهد گرفت تا بتوانند از مطالب این نشست بهره مند شوند و دغدقه های خود را برای توسعه  هنرهای نمایشی در استان بیان کنند. 

 

معاون امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در ادامه   با اشاره به اینکه مسجد از صدر اسلام تاکنون به عنوان پایگاه مستحکم  محل رجوع آحاد مردم جامعه بوده است افزود:  امروز شکل و شمایل  فعالیت در مساجد بایستی به سمت و سویی برود که  بر آحاد جامعه به ویژه جوانان  تاثیر گذار باشد و وارد شدن مساجد به وادی هنر و فعالیت های فرهنگی و هنری می تواند مساجد به سمت اون تاثیر گذاری سوق می دهد. 

اسدی، در پایان خاطر نشان کرد:  ما هم در جهت تقویت و توسعه  فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد آماده هر گونه همکاری هستیم. 

 

در پایان این نشست مقرر شد: گردهمایی گروههای نمایشی کانون های مساجد با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شود.