دانش آموزان ایلامی جذب پایگاههای قرآنی در کانون های مساجد می شوند
دانش آموزان ايلامي جذب پايگاههاي قرآني در کانون هاي مساجد مي شوند
در نشست مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد و مسئول دارالقرآن اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام مطرح شد؛

دانش آموزان ایلامی جذب پایگاههای قرآنی در کانون های مساجد می شوند

در جريان نشست مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد و مسئول دارالقرآن اداره کل آموزش و پرورش استان ايلام بر استفاده از ظرفيت دانش آموزان فعال قرآني استان در اجراي طرح ملي" هر مسجد يک پايگاه قرآني" تاکيد شد.
شناسه خبر : 53879 تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۲۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، نشست هماهنگی و همکاری میان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با مسئول دارالقرآن اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام امروز (29 آذر ) در محل دارالقرآن آموزش و پرورش استان ایلام به منظور استفاده از ظرفیت دانش آموزان فعال قرآنی استان در اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی  برگزار شد. 


«حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور»، در این نشست کانون های فرهنگی هنری مساجد از مهمترین مراکز دینی در راستای توسعه و  گسترش  فعالیت های قرآنی و دینی  برشمرد. 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، با اشاره  به اینکه در حال حاضر  ۳۲۶کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان ایلام فعال است افزود: خوشبختانه  برنامه ها و فعالیت های قرآنی  گسترده ای در ایام مختلف سال  در این کانون ها در حال اجرا است. 

وی،  اجرای طرح تلاوت نور ، مسابقات قرآنی مدها متان و طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی،  از مهمترین  فعالیت های قرآنی در کانون های مساجد بیان و تصریح کرد: این طرح ها در راستای توسعه و گسترش برنامه ها و فعالیت های قرآنی و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد  اجرا می شود. 

وی، در ادامه با اشاره به اینکه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در سطح کانون های مساجد  آغاز نموده است بیان کرد:  این طرح در استان ایلام در سطح ۴۶کانون فرهنگی  هنری اجرا می شود که در جهت اجرای هر چه بهتر این طرح اماده استفاده از ظرفیت دانش آموزان قرآنی استان هستیم. 

در ادامه این نشست  الیاسی  اظهار کرد: خوشبختانه استان ایلام دارای  استعداد های برتر و فعال قرآنی بسیاری است و  آماده هر گونه  همکاری  با  ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی  هستیم. 

مسئول دارالقرآن اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام،  جذب  نسل های کنونی به ویژه دانش آموزان به فضای معنوی مساجد را موجب کاهش آسیب های اجتماعی در بین این قشر دانست و خاطر نشان کرد: از  هر گونه همکاری  در این زمینه استقبال خواهیم کرد.