دوره آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران در استان ایلام برگزار شد
دوره آموزشي مديران کانون هاي تخصصي خواهران در استان ايلام برگزار شد
با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام؛

دوره آموزشی مدیران کانون های تخصصی خواهران در استان ایلام برگزار شد

در راستاي برگزاري کنگره بانوان فعال کانون هاي فرهنگي مساجد کشور، دوره آموزشي مديران خواهر کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام، برگزار شد .
شناسه خبر : 53222 تاریخ انتشار : ۷ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، نشست آموزشی مدیران کانون های فرهنگی و هنری خواهران  استان ایلام امروز( 8 آذر )، با حضور «فریده الیاس پوریان» مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام برگزار و مدیران کانون ها در این دوره با راهبرد های مدیریت فرهنگی و مبانی کار تشکیلاتی و بایسته های حوزه زنان و خانواده  در کانون های مساجد آشنا شدند.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور،  در این نشست ضمن تسلیت ایام فاطمیه به بیان اهداف و سیاست های تشکیل کانون های فرهنگی و هنری مساجد پرداخت و افزود:  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال 1372 بنا به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جهت اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی هنری دینی و مذهبی در سطح مساجد تشکیل شدند .


مدیر ستاد هماهنگی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد با اشاره به اینکه در استان ایلام نیز تاکنون 310 کانون فرهنگی و هنری 86 باب کتابخانه مخزن دار  تاسیس شده است گفت:  این کانون ها در حوزه های مختلف از جمله مناسبت های ملی و مذهبی ، برنامه های ابلاغی ستاد کانون های مساجد در زمینه تشکیل گرو های سرود و تئاتر در مساجد ، فعالیت های کتاب و کتابخوانی ، فعالیت های قرآنی و سایر برنامه ها فعالیت دارند.


وی، در ادامه تشکیل کانون های تخصصی خواهران از برنامه های ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیان و تصریح کرد :  این کانون ها با هدف تبیین نقش و جایگاه زن در تحقق تمدن نوین اسلامی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده از منظر مقام معظم رهبری در بستر مسجد طراز اسلامی، تبیین وظایف برنامه ریزان و فعالان حوزه زن و خانواده تاسیس و تشکیل شده است .


در ادامه این دوره کارشناسان ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به بیان وظایف حوزه خود در ستاد و آموزش سامانه بچه های مساجد به مدیران خواهر کانون ها پرداختند .