احیا گفتمان نظام زن و خانواده رویکرد اصلی تشکیل کانون های فرهنگی هنری خواهران در سطح مساجد است
احيا گفتمان نظام زن و خانواده رويکرد اصلي تشکيل کانون هاي فرهنگي هنري خواهران در سطح مساجد است
در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد با مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام مطرح شد؛

احیا گفتمان نظام زن و خانواده رویکرد اصلی تشکیل کانون های فرهنگی هنری خواهران در سطح مساجد است

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، گفت: احيا گفتمان نظام زن و خانواده از رويکرد هاي اصلي تاسيس و تشکيل کانون هاي فرهنگي هنري تخصصي ويژه خواهران در سطح مساجد است.
شناسه خبر : 53181 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۵۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام،  حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور امروز (ششم آذر ماه)، در دیدار با مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری ایلام، با ارائه گزارشی از وضعیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یکی از پایگاههای  دینی در سطح مساجد  در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری،  دینی، اجتماعی در حال فعالیت هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، با بیان اینکه  در بیشتر برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به ویژه در سطح مساجد زنان و بانوان نقش محوری دارند افزود:  در همین راستا ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد تاسیس کانون های ویژه خواهران را دردستور کار خود قرار داده است.


وی، افزود: براساس سهمیه ابلاغی ستاد کانون های مساجد کشورامسال تعداد 16 کانون ویژه خواهران در استان  تاسیس شد.

 

حجت الاسلام چراغی پور تصریح کرد: با تشکیل این  کانونها، تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان که با مدیریت بانوان در حال فعالیت هستند به 69 باب افزایش یافته است.

 


وی تبیین جایگاه و وظایف زن تراز انقلاب اسلامی، ضرورت نقش پذیری اجتماعی زنان در گام دوم انقلاب و درسه ساحت خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی، احیای گفتمان نظام زن و خانواده را از جمله مهمترین اهداف تاسیس کانون های خواهران برشمرد.

 

چراغی پورهمچنین به برگزاری دوره آموزشی مدیران کانونهای ویژه خواهران در استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر این دوره آموزشی، مدیران کانون های جدید التاسیس به زودی در کنگره بانوان فعال کانون های مساجد در تهران شرکت می کنند. 

 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد ایلام، در پایان از آمادگی کانون های مساجد برای همکاری با امور بانوان استانداری و انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه مسائل زن و خانواده و عفاف و حجاب و جمعیت و تنظیم خانواده خبر داد.


در ادامه این نشست «فریده الیاس پوریان» مدیرکل امور بانوان وخانواده استانداری ایلام، ضمن تقدیراز دغدغه مدیران ستاد کانون های مساجد کشور درباره مسائل حوزه زنان و خانواده، توجه به مسائل این قشررا با توجه به حضورزنان در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی  در جامعه بسیار ارزشمند توصیف کرد.


مدیرکل اموربانوان وخانواده استانداری ایلام، درادامه بحث جمعیت وتنظیم خانواده و نشاط اجتماعی و کارآفرینی وایجاد اشتغال برای زنان ودختران بدسرپرست و بی سر پرست را مهمترین  ماموریت  های حوزه بانوان بیان داشت و تصریح کرد: در این زمینه  نیازمند همکاری تشکل های مردمی از جمله کانون های مساجد هستیم .

الیاس پوریان، در پایان خاطر نشان کرد: آماده هر گونه همکاری با کانون های مساجد در مسائل و آسیب های اجتماعی مرتبط با حوزه زنان و خانواده هستیم.