تعامل و همکاری کانون های مساجد با اوقاف و امور خیریه در فعالیت های قرآنی افزایش یابد
تعامل و همکاري کانون هاي مساجد با اوقاف و امور خيريه در فعاليت هاي قرآني افزايش يابد
در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اشاره شد ؛

تعامل و همکاری کانون های مساجد با اوقاف و امور خیریه در فعالیت های قرآنی افزایش یابد

در ديدار مدير ستاد هماهنگي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد با مدير کل اوقاف و امور خيريه استان ايلام بر تعامل و همکاري کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد در فعاليت هاي قرآني با اوقاف و امور خيريه تاکيد شد .
شناسه خبر : 53164 تاریخ انتشار : ۵ آذر ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۱۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور امروز (پنجم آذر ماه ) در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین مرتضی عزیزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ضمن ارائه گزارشی از برنامه و فعالیت های ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد گزارشی از برنامه های قرآنی در سطح کانون های مساجد ارائه نمود .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در این نشست با اشاره به  فعالیت 310 کانون های فرهنگی و هنری در مناطق شهری و روستای استان  اجرای طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی ، طرح تلاوت نور از مهمترین برنامه های قرآنی در سطح کانون های مساجد نام برد .

 

وی با بیان اینکه طرح هر مسجد یک پایگاه قرآنی در راستای فرمایشات مقالم معظم رهبری در سطح کانون های مساجد برنامه ریزی و اجرا می شود افزود : این طرح با شناسایی  فعالان قرآنی در استان آغاز و در سطح 45 مسجد استان با اجرای برنامه های مختلف قرآنی  از جمله روخوانی و روانخوانی ، محافل انس با قرآن ، و دوره های آموزشی قرآنی ویژه بچه های مسجد اجرا می شود .

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور ، راه اندازی کانون های تخصصی در حوزه خواهران در راستای مباحث حوزه  زن و خانواده ، طرح شنبه های با کتاب ، راه اندازی کتابخانه های عمومی در سطح مساجد از دیگر فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد برشمرد.

 

وی در پایان ضمن تقدیر از همکاری اوقاف و امور خیریه با کانون های مساجد به ویژه هیئت امنا مساجد خواستار  عضویت مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد در هیئت امنا مساجد شد .

 

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین مرتضی عزیزی کانون های فرهنگی و هنری مساجد را احیاگر و روشن کننده چراغ مساجد بیان کرد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه اوقاف و امور خیریه  به عنوان متولی اصلی مسابقات قرآنی  در استان محسوب می شود  اظهار کرد : شناسایی  فعالان قرآنی مساجد  جهت حضور در این مسابقات  می تواند رونق بخش این مسابقات باشد .

 

وی، در پایان بر تعامل همکاری در زمینه جذب  شناسایی  و معرفی فعالان قرآنی مساجد به مسابقات اوقاف و امور خیریه تاکید نمود .