کانون های مساجد میتوانند نقش مهمی در روند کاهش آسیب ها اجتماعی ایفا نمایند
کانون هاي مساجد ميتوانند نقش مهمي در روند کاهش آسيب ها اجتماعي ايفا نمايند
مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام گفت:

کانون های مساجد میتوانند نقش مهمی در روند کاهش آسیب ها اجتماعی ایفا نمایند

ابو الحسن مهدوي گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد به عنوان يک ظرفيت اجتماعي ميتوانند نقش مهمي در کاهش مداخلات و آسيب هاي اجتماعي ايفا نمايند.
شناسه خبر : 53011 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۴۸

به گزارش روابط  ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام،  ابو الحسن مهدوی امروز ( ۲۸آبان ماه)  در دیدار مدیر و کارکنان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، با اشاره  به اهمیت  و جایگاه مساجد در دین مبین اسلام  به بیانات امام راحل در این خصوص  که فرمود مسجد سنگر است اشاره و  مسجد  را سنگر دفاع  از نظام و انقلاب و اعتقادات و هویت اسلامی خواندند. 

 

 

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام،  با  بیان اینکه،  مساجد در شکل گیری شخصیت انسان ها نقش اساسی دارند افزود:  افرادی که در دوران کودکی و نوجوانی و بزرگسالی  با مسجد ارتباط برقرار کردند در تعاملات اجتماعی نیز افرادی شاخص و تاثیر گذار در جامعه هستند. 

 

 

 مهدوی،  ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های گسترده فرهنگی هنری و دینی  کانون های فرهنگی و هنری مساجد  در استان،  ابراز کرد:  کانون  فرهنگی به عنوان پایگاههای اجتماعی دارای ظرفیت بزرگی هستند که  می توانند به ما در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی کمک نموده و نقش مهمی در کاهش آسیب ها و مداخلات اجتماعی ایفا نمایند. 

 

 

 وی،   با بیان اینکه حوزه اجتماعی استانداری آماده  همکاری با تشکل های مختلف  اجتماعی و مردمی در نقاط مختلف استان است،  تصریح کرد: کانون های مساجد نیز می توانند ما در ا نجام ماموریت های محوله در حوزه  مسائل مداخلات و آسیب های اجتماعی از جمله در  بحث  خانواده،  اعتیاد  کاهش طلاق،  جمعیت،  خودکشی و سایر موارد یاری نمایند. 

 

 

وی،  همچنین به اجرای  دو طرح در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی در سطح محله های آسی پذیر و حاشیه نشین استان با عنوان 2020 در سطح 2هزار 20محله استان و طرح ۳۱۳منطقه حاشیه نشین اشاره کرد و گفت:  در صدد شناسایی تشکل های فعال و تاثیر گذار این محله ها و مناطق هستیم که  ما در کاهش آسیب های این مناطق کمک نمایند و کانون های  مساجد نیز به عنوان یک پایگاهاجتماعی می توانند ما در اجرای این برنامه ها یاری نمایند.