کانون های مساجد آماده همکاری در حوزه فعالیت های اجتماعی استان هستند
کانون هاي مساجد آماده همکاري در حوزه فعاليت هاي اجتماعي استان هستند
در دیدار مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام، اشاره شد؛

کانون های مساجد آماده همکاری در حوزه فعالیت های اجتماعی استان هستند

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، گفت : کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد آماده همکاري در حوزه فعاليت هاي اجتماعي در استان هستند.
شناسه خبر : 53010 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۳۴

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ، حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور ، امروز ( 28 آبان ماه ) در دیدار با ابوالحسن مهدوی مدیر کل امور اجتماعی استانداری ایلام ،  ضمن ارائه گزارشی از فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد:  ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد با مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و تاکنون 310 کانون فرهنگی و هنری در بیش از یک  هزار مسجد و حسینیه و تکیه در استان تاسیس شده است .

 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با بیان اینکه این کانون ها در جهت اجرای فعالیت های فرهنگی هنری دینی و مذهبی و قرآنی  در استان در حال فعالیت هستند افزود : قریب 27 هزار نفر نیز در این کانون ها  عضو هستند.

 


حجت الا سلام و المسلمین چراغی پور ، فعالیت 86 باب کتابخانه عمومی در سطح کانون های مساجد ، همکاری با دستگاههای فرهنگی و هنری استان و امضا تفاهم نامه همکاری در جهت استفاده از ظرفیت این دستگاهها ، تاسیس کانون های  تخصیصی در حوزه خواهران ، ایجاد فعالیت های کار آفرینی ویژه کانون های مساجد از جمله فعالیت های کانون های مساجد بیان کرد .

 


وی همچنین با اشاره به اینکه  کلیه برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد در بستر فضای مجازی و در سامانه بچه های مسجد انجام می گیرد تصریح کرد : در این سامانه  فعالیت های مختلفی در سه شبستان و 12 رواق  برای کانون ها در حوزه های مختلف قرآنی  فرهنگی و هنری تعریف شده است.

 


وی، در پایان خاطر نشان کرد : کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و کاهش آسیب ها و مداخلات اجتماعی  آماده همکاری  با امور اجتماعی استانداری هستند. 

 


در پایان این دیدار تندیس ستاد کانون های مساجد به مدیر کل امور اجتماعی استاندار اهدا شد.