فعالیت 86 باب کتابخانه عمومی در سطح کانون های مساجد استان ایلام
فعاليت 86 باب کتابخانه عمومي در سطح کانون هاي مساجد استان ايلام

فعالیت 86 باب کتابخانه عمومی در سطح کانون های مساجد استان ایلام

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، از فعاليت 86 باب کتابخانه عمومي مخزن دار در سطح کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام، خبر داد .
شناسه خبر : 52928 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۴۶

حجت الاسلام و السملمین علی چراغی پور، با بیان این مطلب به روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، گفت : در حال حاضر 310 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعال است که تعداد 86 باب کتابخانه مخزن دار و 224 باب کتابخانه باز در این کانون ها در حال فعالیت هستند .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی  هنری مساجد استان ایلام، با بیان اینکه کتابخانه های مخزن دار کانون های مساجد با ظرفیت هر کتابخانه بیش از 5 هزار جلد کتاب در حال فعالیت هستند، افزود : در هر کتابخانه نیز یک نفر به عنوان کتابدار در حال فعالیت است.

 

وی، یاد آور شد: در حال حاضر نیز یک کانون تخصصی در حوزه کتابخانه ای در شهرستان آبدانان با بالغ بر 20 هزار جلد کتاب در حال فعالیت است فعالیت های گسترده ای در حوزه کتابی و کتابخوانی  در سطح استانی و ملی داشته است.

 

وی، اجرای طرح شنبه های با کتاب ، حمایت از آثار نویسندگان مسجدی ، برگزاری مسابقات و جشنواره های مختلف در زمینه کتاب و کتابخوانی  از دیگر فعالیت های کانون های مساجد در حوزه کتاب بیان کرد .

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور،  در ادامه توسعه و تجهیز کتابخانه های مساجد را اقدامی موثر در جهت  جذب قشر های مختلف جوان و نوجوان به ویژه دانشجویان دانش آموزان به مساجد بیان کرد .

 

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های  فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است تا علاوه بر حمایت های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از ظرفیت سایر دستگاههای  فرهنگی برای تجهیز  و فعال نگه داشتن کتابخانه های کانون های مساجد نیز استفاده نماییم.