حسن بهرام نیا، در پیامی به مناسبت هفته کتاب، گفت: کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی جایگاهی ممتاز و رفیع دارد.
حسن بهرام نيا، در پيامي به مناسبت هفته کتاب، گفت: کتاب و کتابخواني در فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي جايگاهي ممتاز و رفيع دارد.
پیام استاندار ایلام به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتابخوانی؛

حسن بهرام نیا، در پیامی به مناسبت هفته کتاب، گفت: کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی جایگاهی ممتاز و رفیع دارد.

حسن بهرام نيا، در پيامي با تبريک هفته‌ي کتاب به عموم مردم فرهنگ دوست استان ايلام گفت: کتاب و کتابخواني را در فرهنگ اصيل ايراني و اسلامي جايگاهي ممتاز و رفيع دارد.
شناسه خبر : 52918 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۰

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، متن پیام دکتر حسن بهرام‌نیا به شرح زیر است:

در دین مبین اسلام و کلام‌الله مجید کسب علم و دانش و به تبع آن، مطالعه و کتابخوانی از ارزش و اعتبار خاصی برخوردار است. در اهمیت کتاب و کتابخوانی و در مقام شرافت و عظمت کتاب همین بس که خداوند متعال اولین آیات قرآن را با امر به قرائت به پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) نازل و آغاز کرده است«اقرأ باسم ربک الذی خلق» و همچنین در قرآن به قلم و به آن‌چه می‌نویسد قسم یاد می‌کند:«ن والقلم و ما یسطرون»

 

در این راستا کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی جایگاهی ممتاز و رفیع دارد و توجه به این مقوله‌ی مهم باعث شده است تا ستارگانی بر تارک آسمان علم و دانایی بدرخشند که در بین تمامی تمدن‌های بشری بی‌بدیل است.

 

نقش کتاب و کتابخوانی در ارتقای مولفه‌های اصلی توسعه در حوزه‌های مختلف انکارناپذیر است و در این زمینه و در نگاه امامین انقلاب نیز توجه به مطالعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است.

 

پرواضح است که می باید در جهت فرهنگ‌سازی و تبیین نقش و جایگاه مهم کتاب و کتابخوانی در بین آحاد مردم جامعه، تلاشی اثربخش داشت و این موضوع را صرفا مختص یک روز و مقطع زمانی خاص نکرد بلکه کتاب در تمامی روزها یار و همراه مردم باشد.

 

اینجانب هفته‌ی کتاب و کتابخوانی را به تمامی فعالان فرهیخته‌ی این عرصه خصوصا کتابداران عزیز و کتابخوانان گرامی، مربیان، معلمان، اساتید و مجموعه‌های فعال در این حوزه و عموم مردم شریف و بافرهنگ استان ایلام تبریک عرض می‌نمایم.

 

در پایان توفیق روز‌افزون تمامی فعالین عرصه‌ی کتاب و کتابخوانی در وادی علم و ادب و جامعه‌ی فرهنگی ایران اسلامی را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.