ستاد برنامه ریزی فعالیت های هفته کتاب درایلام تشکیل شد
ستاد برنامه ريزي فعاليت هاي هفته کتاب درايلام تشکيل شد

ستاد برنامه ریزی فعالیت های هفته کتاب درایلام تشکیل شد

در آستانه هفته کتاب و کتابخواني نشست برنامه ريزي فعاليت هاي هفته کتاب در ستاد کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام تشکيل شد .
شناسه خبر : 52728 تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۴۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور، در  این نشست  که صبح امروز (14 آبان ماه )،  با حضور کارشناسان این ستاد و با هدف برنامه ریزی فعالیت های هفته کتاب در ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تشکیل شد بر لزوم  اجرای برنامه ها ی فرهنگی و هنری در راستای ترویج فرهنگ مطالعه تاکید نمود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، با اشاره به فعالیت 86 باب کتابخانه مخزن دار در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان این کتابخانه ها را ظرفیت فرهنگی بسیار خوبی در جهت حضور جوانان و نوجوانان در مساجد خواند.

 

وی، با بیان اینکه هر ساله در ایام  هفته کتاب فعالیت های گسترده ای  فرهنگی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برنامه ریزی و اجرا می شد، تصریح کرد: امسال نیز  فعالیت های گسترده ای در سطح استان پیش بینی و اجرا خواهد شد .

 

وی، دیدار با مدیران دستگاههای فرهنگی استان در حوزه کتاب و امضاء تفاهم نامه همکاری ، بازدید از کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری ، توزیع و اهداء کتاب و بسته های فرهنگی هنری در حوزه کتابخوانی ، تجلیل از کتابداران کانون های مساجد استان ، برپایی ایستگاههای کتاب در سطح مساجد و محل های برگزاری نماز جمعه و برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه اعضای کانون های مساجد  از جمله برنامه های پیش بینی شده هفته کتاب در استان بیان کرد .

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور،در ادامه یاد آورشد: با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و کتابخانه های عمومی استان تلاش خواهیم کرد  تا از ظرفیت کتابخانه های سیار در مناطق روستایی و عشایری نیز استفاده نماییم .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، در پایان  با اشاره به اهمیت مسئله کتاب و کتابخوانی  رشد فرهنگ مطالعه را از دغدقه های مهم متولیان فرهنگی بیان کرد و گفت :  کانون های فرهنگی و هنری مساجد  می توانند با توسعه فعالیت های فرهنگی و کتابخانه ای در این زمینه موثر واقع شوند .