از خدمت به زائران اربعین تا رسیدگی به محرومان در مسجد امام حسین(ع) شهر مهران
از خدمت به زائران اربعين تا رسيدگي به محرومان در مسجد امام حسين(ع) شهر مهران

از خدمت به زائران اربعین تا رسیدگی به محرومان در مسجد امام حسین(ع) شهر مهران

حجت‌الاسلام گنجي با اشاره به خدمات‌رساني موکب مسجد امام حسين(ع) محله شادآباد شهرستان مهران به زائران اربعين، گفت: علاوه بر اين، رسيدگي به محرومان و مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي توسط امام و اهالي اين مسجد مسجد در طول سال انجام مي‌شود.
شناسه خبر : 50996 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۱۶

 به نقل از خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان حجت الاسلام «سیداحمد گنجی»، با اشاره به خدمات رسانی موکب مسجد امام حسین(ع) محله شادآباد شهر مرزی مهران به زائران اربعین، اظهار کرد: با راه اندازی آشپزخانه در این موکب در سه وعده غذایی روزانه یک هزار پرس غذا برای زائران حسینی طبخ و توزیع می شود.

 

امام محله منطقه شادآباد شهر مهران بیان کرد: فراهم کردن زمینه اسکان روزانه 200 زائر، تدارک برنامه های فرهنگی، پاسخگویی به سوالات شرعی، اقامه سه نوبت نماز جماعت، مرثیه خوانی و سخنرانی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در موکب مسجد امام حسین(ع) است.

 

وی، در ادامه به دیگر برنامه هایی که در مسجد امام حسین(ع) برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: یکی از رویکردهای مورد توجه در این منطقه ارتقای دانش و توانمندی نوجوانان در محورهای تربیتی، اخلاقی، معرفتی و بصیرت افزایی است. همچنین، سعی کرده ایم که در این منطقه اقدام به برگزاری جلسات سخنرانی در مناسبت های مذهبی کنیم.

 

 امام محله شادآباد شهرستان مهران با اشاره به تبدیل مسجد امام حسین(ع) به پایگاه قرآنی افزود: اجرای طرح تلاوت نور، برگزاری دوره های آموزش و قرائت قرآن کریم، برگزاری جلسات تفسیر قرآن برای نوجوانان از جمله برنامه های این مسجد برای تحقق این مطالبه مقام معظم رهبری است.

 

حجت الاسلام گنجی، خاطرنشان کرد: حمایت از خانواده های بی بضاعت و توزیع بسته های معیشتی میان آنها و حمایت از دانش آموزان محروم از رویکردهای این مسجد در راستای کمک به محرومان است، همچنین به منظور کاهش آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها و نیز کاهش طلاق و اعتیاد، جلسات مشاوره برای اهالی برگزار می شود.

 

 امام محله شادآباد افزود: رصد مشکلات فرهنگی و تلاش برای رفع اختلافات و ایجاد صلح و سازش از دیگر اقدامات مورد توجه است.