امام روستایی که تهدید اختلافات را به فرصت خدمت روستائیان به زائران اربعین تبدیل کرده است
امام روستايي که تهديد اختلافات را به فرصت خدمت روستائيان به زائران اربعين تبديل کرده است

امام روستایی که تهدید اختلافات را به فرصت خدمت روستائیان به زائران اربعین تبدیل کرده است

امام روستاي چم‌ژاب نه‌تنها در طول سال پيگير مشکلات اهالي و رفع اختلافات و مشکلات معيشتي آنها است بلکه روستائيان را براي خدمت به زائران اربعين بسيج کرده تا با پذيرايي و اطعام و فعاليت‌هاي فرهنگي ميزبان آنها باشند.
شناسه خبر : 50968 تاریخ انتشار : ۹ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۲۶

به نقل از  خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،  حجت الاسلام «مهدی سوری»، با اشاره به برنامه های موکب حسینیه قمر بنی هاشم(ع) روستای چم‌ژاب واقع در شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام، در ایام پیاده روی اربعین حسینی، اظهار کرد: با برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی سعی کرده ایم که خادم زائران اربعین باشیم.

امام محله روستای چم‌ژاب شهرستان دره شهر بیان کرد: علاوه بر پذیرایی و توزیع غذا، برنامه های فرهنگی همچون سخنرانی، اقامه سه نوبت نماز جماعت، مناجات خوانی برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام سوری در ادامه به دیگر برنامه هایی که در این روستا برای اقشار مختلف مردم در حسینیه قمر بنی هاشم(ع) برگزار می شود، اشاره کرد و گفت: برگزاری سلسله جلسات افزایش جمعیت، برگزاری دوره های آموزش و حفظ قرآن کریم، برگزاری جلسات طب اسلامی، ویزیت رایگان برای اهالی روستا از جمله برنامه هایی است که برای اهالی روستا برگزار می شود.

 افزود: به منظور حفظ اتحاد و حل اختلافات اهالی این روستا، ۲۰ خانواده را که با یکدیگر مناقشه و درگیری داشتند، آشتی دادیم و در این راستا ۸۰۰ میلیون تومان دیه برای چند خانواده که با هم درگیر شده و منجر به قتل شده بود، پرداخت شد.

امام محله روستای چم ژاب شهرستان دره شهر استان ایلام با اشاره به برنامه های صورت گرفته در این روستا به منظور کمک رسانی به اقشار کم برخوردار گفت: ساخت یک باب منزل برای یک خانواده کم برخوردار، توزیع بسته های معیشتی با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از اقدامات صورت گرفته برای کمک رسانی به اقشار محروم است.