رسانه ها شکوه و عظمت پیاده روی اربعین به جهان مخابره کنند
رسانه ها شکوه و عظمت پياده روي اربعين به جهان مخابره کنند

رسانه ها شکوه و عظمت پیاده روی اربعین به جهان مخابره کنند

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، رسانه ها را در دنياي امروز مهمترترين ابزار ترويج فرهنگ و دين دانست و از رسانه ها خواست عظمت و شکوه پياده روي اربعين حسيني را که مسير تمدن سازي است به جهان مخابره کنند.
شناسه خبر : 50959 تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور ، عصر سه شنبه ( هفتم شهریور ماه ) با حضور در قرارگاه رسانه ای اربعین در شهرستان مهران، حضور میلیونی زائران در مرز بین المللی مهران برای شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی نشان ازعمق باور مردم به ائمه اطهار (ع) بیان کرد و گفت : پیاده روی اربعین حسینی یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین مراسمات جمعی و اجتماعی شیعیان است که هر ساله با حضور میلیونی اقشار مردم از اقصی نقاط جهان برگزار و به یکی از  بزرگترین اجتماعات آیینی جهان تبدیل شده است .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، با اشاره به نقش موثر رسانه ها در بیان اهداف و افزود : انعکاس عظمت و شکوه این حرکت بزرگ فرهنگی به لحاظ کارکرد های فرهنگی و سیاسی آن بسیار با اهمیت استدر حالی که شبکه های تلویزیونی غربی برای بازتاب و انعکاس این رویداد جهانی دوربین های خود را خاموش می کنند.

 

وی،  در ادامه مرز بین المللی مهران را اولین و پر تردد ترین مرز کشور به لحاظ تردد زائران عنوان و اضافه کرد : بیش از 60 درصد تردد زائران به کشور عراق  از مرز بین المللی مهران انجام گرفته است .

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، با بیان اینکه خوشبختانه همچون سال های گذشته مردم ولایتمدار استان ایلام، در پذیرایی از زائران سنگ تمام گذاشتند، تصریح کرد : از ابتدای ورود به شهر ایلام تا نقطه صفر مرزی مواکب مردمی دایر و پذیرای زائران هستند .

 

وی، یاد آورد شد: همچنین درب تمامی مساجد و حسینیه ها به روی زائران حضرت سید الشهداء باز و دستگاههای فعال در این مساجد در حال خادمی و خدمت رسانی به زائران هستند .

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در پایان خاطر نشان کرد: استان ایلام  به عنوان پایتخت خادمین سید الشهداء هر ساله آماده خدمت رسانی  به زائران سید الشهداء خواهند بود.