پایتخت خادمین سیدالشهدا (ع)، این روز ها آکنده از شور و شعور حسینی است
پايتخت خادمين سيدالشهدا (ع)، اين روز ها آکنده از شور و شعور حسيني است

پایتخت خادمین سیدالشهدا (ع)، این روز ها آکنده از شور و شعور حسینی است

ايلام پايتخت خادمين سيدالشهدا (ع) اين روزها با برپايي مواکب و ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسين (ع)، مملو از شور و شعور حسيني شده و مردمانش همه خادم الحسين شدند.
شناسه خبر : 50943 تاریخ انتشار : ۷ شهريور ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۰:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، مردم ولایتمدار استان ایلام به عنوان مرزداران دفاع از نظام و انقلاب اسلام، همواره در عرصه‌های مختلف دین خود را به این نظام و انقلاب ادا کرده‌اند؛ چه در زمان جنگ تحمیلی با تقدیم خون پاک سه هزار شهید و چه امروز که میزبانی از خیل عظیم زائران حضرت سید الشهدا (ع) هستند و در این راه تمام داشته های خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

 

آری! خانه های مردمان ولایتمدار و صد درصد شیعه استان ایلام امروز به حسینه تبدیل شده اند تا میزبانی از  زائرانی را داشته  باشند که مقصدشان قطعه ای از بهشت است؛ از لحظه ورود به استان ایلام تا رسیدن به شهرستان «مهران» قدمگاه شهیدان نقطه به نقطه این دیار در جنب و جوش خدمت به زائران ابا عبد الله الحسین (ع) است.

 

مساجد و حسینیه های استان ایلام نیز این روز ها به مأمنی برای زائران ابا عبد الله الحسین (ع) تبدیل شده و علاوه بر محل عبادت زائران محل استراحت ، اسکان و خدمات رسانی به زائران کوی دوست شدند.

 

آری! همان کارکردی که از مساجد مورد انتظار است، این روز ها به خوبی در سطح مساجد و حسینیه‌های استان ایلام شاهد آن هستیم.

 

بعد از ورود به ایلام، شهرستان «چرداول» اولین شهرستان استان است که میزبان زائران حسینی است و مساجد و حسینیه های این شهرستان در نقاط مختلف شهری و روستایی برای  میزبانی از زائران بسیج شدند.

 

اما در ادامه و پس از عبور از شهرستان چرداول به شهر ایلام می رسیم که از بدو ورود تا خروج از شهر نیز درب تمامی مساجد حسینیه و تکایا به روی زائران امام حسین (ع) باز است هر کدام به نحوی به ارائه خدمات مشغول هستند.

 

بعد از خروج از شهر ایلام و حرکت به سمت شهرستان مهران قدمگاه شهدا آغاز می شود که در این ایام، علاوه بر مساجد و حسینیه هایشان تک تک خانه هایشان مسجد و حسینیه ای برای زائران است.

 

همچنین  مردمان این دیار در شهرستان‌های دهلران و ملکشاهی،  دره شهر  نیز  با برپایی مواکب و خدمات رسانی به زائران در تلاشتند  تا سهمی در نوکری آقا عبد الله الحسین (ع) داشته باشند.

 

میزبانی و نوکری زائران سید الشهدا (ع) برای مردمان این دیار که عشق به ائمه و اهل بیت (ع) در خون و رگ هایشان می جوشد افتخاری است که تا ابد بر سینه هایشان خواهد ماند.