کانون های شهرستان بدره میزبان مستند سازان اوقات فراغت بچه های مسجد شدند
کانون هاي شهرستان بدره ميزبان مستند سازان اوقات فراغت بچه هاي مسجد شدند

کانون های شهرستان بدره میزبان مستند سازان اوقات فراغت بچه های مسجد شدند

مستند سازان بچه هاي مساجد استان ايلام، براي تهيه و ساخت مستند اوقات فراغت "مسجد کانون نشاط" شهرستان بدره به عنوان سومين مقصد خود براي ساخت مستند اوقات فراغت، انتخاب کردند.
شناسه خبر : 50368 تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۶:۴۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، کانون های  فرهنگی هنری آیت الله خامنه ای و سید الشهداء دو کانون فعال روستایی در شهرستان بدره  در حوزه کار آفرینی و ارائه آموزش های کار آفرینی به اعضای کانون های فرهنگی هنری هستند  که روز دو شنبه ( 16 مرداد ماه )،  میزبان مستند سازان کانون های مساجد استان، برای تهیه مستند"مسجد کانون نشاط"، بودند.

 

کانون  فرهنگی هنری سید الشهداء در روستای گچ کوبان از  کانون های فعال در زمینه قالی بافی و ارائه آموزش های قالی بافی برای بانوان عضو کانون است که  در جوار مسجد در روستای گچ کوبان به مدیریت خانم شیر محمدی سال هاست زمینه توسعه کار آفرینی برای بانوان این روستا را فراهم نموده است.

 

آموزشهای کار آفرینی به بانوان این روستا باعث شده تا بانوان علاوه بر یادگیری مهارت قالی بافی برای خود شغلی دست و پا کنند و یا در کارگاهی که در این روستا فعال است به قالی بافی مشغول شوند.

 

علاوه بر یادگیری مهارت کار آفرینی، بانوان فعال در این کارگاه در زمینه فعالیت های فرهنگی ، دینی و مذهبی ازجمله  برگزاری مناسبت های مختلف  ملی و مذهبی،  برپایی سفره های صلوات، قرائت زیارت عاشورا، دعای توسل، جشن ها و اعیاد ملی و مذهبی، آموزش رایگان به مهارت آموزان نیازمند، پخت و توزیع نذورات نیز فعالیت نموده  تا برکت این کارگاه با توسل به ائمه دو چندان نمایند.

 

از دیگر  فعالیت های شاخص بانوان فعال عضو کانون فرهنگی و هنری سید الشهداء،  بافت  و اهداء فرش دست بافت به حرم حضرت عباس (ع)، در اربعین سال گذشته بود .

 

 در ادامه مستند سازان بچه های مساجد استان ایلام، برای ثبت و ضبط   فعالیت های اوقات فراغت کانون آیت الله خامنه ای، راهی روستای چشمه شیرین شدند که میزبان جمع کثیری از کودکان و نوجوانان و مادران آنان بود که آمده بودند علاوه بر یادگیری مهارت،  اوقات فراغت خود را در فضای معنوی مسجد سپری نمایند .

 

کلاس های آموزش خیاطی برای بانوان، کلاس های قرآنی و کمک درسی برای کودکان و نوجوان و اردو های تفریحی زیارتی و سیاحتی، برنامه کانون آیت االله خامنه ای در طرح اوقات فراغت" مسجد کانون نشاط " بود .

 

کار ثبت و ضبط فعالیت کانون های شهرستان بدره نیز در این دو کانون به پایان رسید تا گوشه ای از فعالیت های بچه های مساجد در قالب مستند اوقات فراغت به نمایش در آید .