55کانون فرهنگی هنری مساجد استان ایلام در ایام اربعین سالجاری آماده خدمات رسانی به زائران حسینی خواهند بود
55کانون فرهنگي هنري مساجد استان ايلام در ايام اربعين سالجاري آماده خدمات رساني به زائران حسيني خواهند بود

55کانون فرهنگی هنری مساجد استان ایلام در ایام اربعین سالجاری آماده خدمات رسانی به زائران حسینی خواهند بود

حجت الاسلام و المسلمبن چراغي پور گفت: 55 کانون فرهنگي هنري در نقاط مختلف استان ايلام آماده خدمات رساني به زائران اربعين حسيني خواهند بود .
شناسه خبر : 49852 تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۴:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام،«حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور»، امروز (دوم مرداد ماه)، در نشست ستاد اربعین کانون های مساجد که به صورت وبینار برگزار شد، با اشاره به آمادگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد  برای خدمات رسانی به زائران در اربعین امسال اظهار کرد:  55کانون فرهنگی در نقاط مختلف استان در مسیر زائران اربعین حسینی قرار دارند که آماده ارائه خدمات مختلف در بحث اسکان. پذیرایی و خدمات فرهنگی به زائران  هستند. 


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام،  افزود: این تعداد کانون با همکاری سایر دستگاههای فعال مساجد در قالب شورای فرهنگی به صورت شبانه روزی به زائران  در ایام اربعین حسینی  خدمات رسانی خواهند کرد. 

وی، در ادامه با اشاره به فعالیت 10مسجد در شهر  مرزی مهران نیز بیان کرد: تعداد 10کانون فرهنگی هنری در این مساجد فعال است که با رایزنی های انجام گرفته همه آنها مجهز  شده و اماده خدمت به زائران ابا عبد الله الحسین (ع) هستند، 


وی، ادامه داد :  همچنین دو موکب کانون های فرهنگی هنری مساجد استان  در ایام اربعین حسینی یکی در مرز مهران و یکی در کشور عراق مستقر و کار خدمات رسانی به زائران  انجام خواهند داد. 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور،  اضافه کرد: کار های دریافت  مجوز موکب ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام نیز  در سامانه موکب داران عتبات عالیات انجام گرفته و به زودی این مجوز صادر خواهد شد. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون فرهنگی هنری مساجد استان ایلام،  با بیان اینکه  در حال حاضر روزانه قریب 15هزار نفر برای شرکت در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی  از مرز مهران  به کشور عراق  سفر می کنند تصریح کرد: کار پذیرایی و خدمات رسانی به این زائران از فردا توسط ستاد اجرایی فرمان امام در مهران آغاز خواهد شد. 


وی،  در پایان خاطر نشان کرد:   مواکب ۱۳ استان کشور نیز  در اربعین سالجاری به عنوان معین استان ایلام در مرز بین المللی مهران و میدان اربعین مستقر و خدمات رسانی به زائران انجام خواهند داد.