کودکان عضو کانون حضرت محمد (ص) شهرستان آبدانان استان ایلام، خیمه عزای سیدالشهدا(ع) برپا کردند
کودکان عضو کانون حضرت محمد (ص) شهرستان آبدانان استان ايلام، خيمه عزاي سيدالشهدا(ع) برپا کردند

کودکان عضو کانون حضرت محمد (ص) شهرستان آبدانان استان ایلام، خیمه عزای سیدالشهدا(ع) برپا کردند

جمعي از کودکان عضو کانون حضرت محمد (ص) شهرستان ابدانان بابرپايي خيمه عزاي سيد الشهدا براي ارباب دلها به سوگ نشستند.
شناسه خبر : 49800 تاریخ انتشار : ۱ مرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۷

صدیقه رستمی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، گفت: به منظور آشنایی کودکان و نوجوانان کانون با فرهنگ عاشوراو مکتب امام حسین (ع)، با حضور این اعضا  خیمه عزاداری در روستای هزارانی  شهرستان ابدانان برپا شده و تا پایان دهه اول محرم ادامه خواهد داشت.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری حضرت محمد (ص) شهرستان آبدانان، برگزاری ایستگاه صلواتی، پخش پرچم در بین عزاداران و تقسیم کردن نذری بین همسایه ها و برگزاری زیارت عاشورا و عزاداری ونوحه خوانی از برنامه های خیمه های عزای کودکان و نوجوانان عضو کانون بیان کرد.

 

وی، با تاکید بر ضرورت استفاده از کودکان و نوجوانان در برنامه های دینی پ مذهبی به ویژه ماه محرم، تصریح کرد:  تربیت دینی و اسلامی این قشر آینده این نظام و انقلاب را در برابر هجمه های دشمنان بیمه خواهد کرد.

 

رستمی،  با اشاره به برنامه های ماه محرم کانون حضرت محمد (ص)،  افزود: برگزاری مراسمات  ویژه  بانوان و کودکان و نوجوانان،  برگزاری ایستگاه نقاشی ویژه کودکان با موضوع ماه محرم،  تهیه و توزیع غذای نذری برای عزاداران،  برگزاری جلسات قرانی و اهدا ثواب ان به شهدای کربلا، برگزاری زیارت عاشورا و نشست های بصیرتی ویژه اعضا کانون،  برگزاری ایستگاه صلواتی از جمله این برنامه ها برشمرد.

 

وی، یاد آور شد:  این برنامه ها با همکاری دستگاههای فعال مسجد از جمله پایگاه بسیج، هیئت مذهبی،  هیئت امنا مسجد در مسجد برگزار می شوند.