کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، محیای اقامه عزای سرور و سالار شهیدان
کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام، محياي اقامه عزاي سرور و سالار شهيدان

کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، محیای اقامه عزای سرور و سالار شهیدان

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور، گفت: کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام با سياه پوش نمودن مساجد و حسينيه ها در نقاط مختلف استان، محياي اقامه عزاي سرور و سالار شهيدان مي شوند.
شناسه خبر : 49559 تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۷

حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور، در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، اظهار کرد: از سیاه پوش نمودن مساجد و حسینیه ها به همت اعضا کانون های مساجد تا برگزاری برنامه ها و محافل قرآنی و برپایی مراسمات عزاداری ، مهم ترین برنامه های کانون های مساجد استان ایلام در دهه اول محرم است.

 

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، برگزاری نشست های  بصیرتی، برپایی ایستگاههای صلواتی، پخت و توزیع نذورات، سفره های اطعام، قرائت زیارت عاشورا،  سفره های صلوات و مسابقات فرهنگی و هنری و کتابخوانی در راستای تبیین فلسفه و قیام امام حسین(ع) برای نسل جوان و نوجوانان  از دیگر برنامه های کانون های مساجد در ایام ماه محرم بیان کرد.

 

وی، افزود: این برنامه ها در سطح کلیه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در نقاط مختلف شهری و روستایی با  دعوت از سخنرانان برجسته برای سخنرانی و تبیین فرهنگ عاشورا برای عزاداران حسینی  اجرا می شوند .

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، در ادامه حضور حداکثری قشر جوان و نوجوان در برنامه های ماه محرم  از برنامه های کانون های مساجد در این ایام برشمرد و تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا مجالس امام حسین (ع) به مجالس تبیین و تبلیغ شئونات دینی و اسلامی برای این قشر تبدیل شود.

 

 

وی، نهضت عاشورای  امام حسین(ع)، را مکتب جهاد و شهادت و حفظ ارزش‌های دینی دانست و خاطر نشان کرد: یشترین نیاز امروز جامعه، شناخت اهداف قیام امام حسین(ع) است و کانون های مساجد با تبلیغ و تبیین این اهداف برای نسل جوان و نوجوان  می توانند نقش آفرین باشند.