جلوه های عشق و ارادت اهالی مساجد استان ایلام به امیرالمومنان علی (ع)
جلوه هاي عشق و ارادت اهالي مساجد استان ايلام به اميرالمومنان علي (ع)

جلوه های عشق و ارادت اهالی مساجد استان ایلام به امیرالمومنان علی (ع)

اهالي مساجد استان ايلام، دردهه امامت و ولايت و عيد بزرگ "غدير خم"، با برافراشتن پرچم ولايت در سراسر استان جلوه هايي از عشق و ارادت خود به امير المومنان علي (ع)، را به نمايش گذاشتند.
شناسه خبر : 49266 تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۸:۴۸

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، همزمان با عید سعید "غدیرخم"، گوشه گوشه استان ایلام، نمایشی از شکوه و عظمت ولایت امیر المومنان علی (ع) بود و در هر کوچه و خیابانی که قدم برداشته می شد، عظمت نام و نشان ولایت مولایمان امیرالمومنان علی (ع) جلوه ای دیگر به این استان بخشیده بود .

 

هر کس به نوبه خود تلاش می کرد تا سهمی در این شادی بزرگ  داشته باشد، پیر و جوان کودک و نوجوانان همه  پای کار آماده بودند تا ردای ولایت مولا علی (ع) را به همه نشان دهند.

 

اهالی مساجد استان ایلام، نیز با برنامه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله آذین بندی مساجد، برافراشتن پرچم ولایت بر سر در خانه ها،  برگزاری نشست های "غدیر شناسی"،  برگزاری سفره های "اطعام علوی" و جشن های بزرگ غدیر در جای جای استان سهمی در این عید بزرگ داشتند.

 

زیبا غلامی مدیر کانون اهل بیت (ع) شهرستان آبدانان، به برگزاری جشن بزرگ غدیر به همت اهالی مسجد در روستای هفت چشمه شهرستان آبدانان اشاره و بیان کرد: اجرای گروه سرود دختران ولایت، سخنرانی، مولودی خوانی و برگزاری مسابقه از برنامه های کانون اهل بیت (ع) در عید بزرگ غدیر بود .

 

لیلاحیدری،  مدیرکانون فرهنگی هنری ریحانه النبی(ص) شهرستان ملکشاهی، نیز به برگزاری سفره اطعام علوی در روز عید غدیر به همت بانوان مسجدی شهر دلگشا اشاره و اضافه کرد : جشن بزرگ عید غدیر با سخنرانی امام جمعه شهرستان ملکشاهی و حضور پرشور عموم مردم با برنامه های متنوع فرهنگی مولودی خوانی در شهر دلگشا برگزار شد.

 

 نسترن عزیزی مدیر کوثر شهر ایلام، نیزگفت: جشن بزرگ غدیر را در پارک محله خود برگزار نموده تا اهالی محله نیز از خوان کرم مولی علی (ع) نیز بهره ببرند.

 علیزاده مدیرکانون حضرت رقیه (س) شهرستان چرداول، برپایی ایستگاه صلواتی به همت اعضای این کانون در شهر شباب برنامه غدیرانه این کانون عنوان کرد.

 

صدیقه رستمی، مدیر کانون حضرت محمد(ص) شهرستان آبدانان، برگزاری نشست غدیر شناسی ویژه کودکان و نوجوانان، مسابقه نقاشی با موضوع واقعه غدیرخم و ساخت قاب مزین به اسامی مولا علی (ع) توسطح بچه های کانون از جمله برنامه های این کانون برای عید الاکبر بیان داشت .

 

پروین محمدی مدیرکانون حمزه سید الشهداء شهر ایلام، نیز گفت:  جشن شادی به سبک ائمه در این کانون با مشارکت بانوان مسجدی  برپا شد که برگزاری مسابقه، مولودی خوانی، سخنرانی، اهدا جوایز برنامه های این مراسم بود .

 

کانون صاحب الزمان(عج) شهر ایلام، نیز میزبان جشن بزرگ غدیر ویژه بانوان ایلامی، بود که با همکاری دستگاههای مختلف فرهنگی استان و برگزاری برنامه های  همچون  مولودی خوانی، قرائت زیارت آل یاسین، چله حدیث کساء، برپایی غرفه رنگ آمیزی کودکان، اجرای سرودهای سلام فرمانده(۱) و سرود یاوران المهدی(عج)، اهداء پرچم یا علی در بین کودکان،  برپایی سفره صلوات و دعای الهی عظم البلاء همراه بود .

 

همچنین،  جشن بزرگ غدیر خم  ویژه کودکان و نوجوانان در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) شهر ایلام ، با همراهی دهه نودی های کانون های مساجد جلوه ای دیگر از حضور اهالی مساجد در برنامه های غدیرانه بود .

گفتنی است، عشق و ارادت به  مولا علی (ع) در نقاط مختلف استان ایلام، با همراهی اهالی مساجد برقرار شده بود که جلوه هایی از عشق و معنویت در سراسر استان ایجاد کرده بود.