برگزاری جشن عید سعید «غدیرخم» در کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) شهر ایلام
برگزاري جشن عيد سعيد «غديرخم» در کانون فرهنگي هنري صاحب الزمان(عج) شهر ايلام

برگزاری جشن عید سعید «غدیرخم» در کانون فرهنگی هنری صاحب الزمان(عج) شهر ایلام

مراسم جشن بزرگ عيد «غدير خم»،  با حضور بانوان ايلامي، در مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) شهر ايلام برگزار شد.
شناسه خبر : 49204 تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۴۹

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، «زهرا الیاس پوریان» در این مراسم معنوی که با حضور پرشور بانوان  و اعضای کانون های مساجد شهر ایلام،  عصر چهار شنبه (چهاردهم تیر ماه) در مسجد مقدس صاحب الزمان (عج) شهر ایلام، برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم گفت: واقعه غدیر یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین رویدادهای تاریخ اسلام است که باید به نحو شایسته و مقتضی درباره آن تبیین شود و در این میان نقش زنان بسیار مهم و تعیین کننده است.


معاون اموزشی حوزه علمیه فاطمه الزهرای اطهر (س) شهر ایلام،  با اشاره به نقش بی مانند زنان در پیام رسانی واقعه غدیر برای روشن شدن اذهان عمومی و خانواده‌ها، یادآور شد: زنان بسیاری با شناخت جایگاه ولایت پیام و اندیشه غدیر را منتقل کردند که در میان آن‌ها نقش حضرت زهرا بی بدیل بود و زنان امروز نیز باید مرام و شیوه زندگی آن حضرت را دنبال کنند.


وی، تصریح کرد: واقعه‌ی غدیر نشانه‌ی عظمت اسلام و جامعیت اسلام است تا جایی که اعتقاد به غدیر، ولایت و امامت... رکن اصلى مذهب شیعه است و ما بخصوص کسانی که پایبند به غدیریم، مسأله غدیر را اساس اعتقادات خود می‌دانیم.

گفتنی است،  این مراسم با اجرای برنامه های متنوع فرهنگی هنری همچون مولودی خوانی، قرائت زیارت آل یاسین، چله حدیث کساء، برپایی غرفه رنگ آمیزی کودکان، اجرای سرودهای سلام فرمانده(۱) و سرود یاوران المهدی(عج)، اهداء پرچم یا علی در بین کودکان،  برپایی سفره صلوات و دعای الهی عظم البلاء همراه بود.