فعالان قرآنی کانون های مساجد شهرستان چوار استان ایلام تجلیل شدند
فعالان قرآني کانون هاي مساجد شهرستان چوار استان ايلام تجليل شدند
با حضور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام

فعالان قرآنی کانون های مساجد شهرستان چوار استان ایلام تجلیل شدند

همزمان با ايام پاياني ماه مبارک رمضان از جمعي از فعالان قرآني کانون هاي فرهنگي هنري مساجد شهرستان چوار استان ايلام تجليل به عمل آمد
شناسه خبر : 46430 تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ، این محفل قرآنی عصر سه شنبه ( 29 فروردین )  همزمان با نماز مغرب و عشا  به میزبانی کانون فرهنگی هنری  امام رضا (ع) و با حضور حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی  هنری مساجد و جمعی از فعالان قرآنی کانون های شهرستان چوار برگزار گردید .

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور ، در این مراسم قرآن کریم را روشنگر راه زندگی انسان‌ها و نجات‌دهنده‌ انسان از تاریکی و جهالت بیان کرد و گفت : آیات قرآن کریم مایه حیات روحانی، جسمانی و زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان است و ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به‌ویژه نسل جوان می‌تواند آنها را  در برابر تهدیدات و معضلات اجتماعی محافظت نماید.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در ادامه جامعه امروز را تشنه کلام خدا دانست و افزود : فعالان قرآن وظیفه سنگینی برای جاری و ساری نمودن این کلام نورانی در سطح جامعه دارند .

وی همچنین با اشاره به راه اندازی و ایجاد پایگاههای قرآنی در سطح مساجد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل هر مسجد به یک پایگاه قرآنی؛ تصریح کرد  : 46 کانون فرهنگی و هنری در استان ایلام در جهت راه اندازی این پایگاههای قرآنی اعلام آمادگی نموده و نسبت به راه اندازی پایگاههای قرآنی اقدام کردند .

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغ یپور در پایان توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی ، تربیت حافظان قرآن کریم، جذب قشر جوان و نوجوان به کلام نورانی وحی ، برگزاری برنامه های آموزش قرآن از جمله رویکرد فعالیت های قرآنی  در کانون های مساجد عنوان کرد .

 

گفتنی است این مراسم با تجلیل از 15 نفر از فعالان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان چوار ، برگزاری محفل انس با قرآن ، نماز جماعت و برپایی سفره افطاری ساده به پایان رسید .