ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محور اصلی فعالیت ما در زمینه اجرای هنر تئاتر است
ترويج فرهنگ ايثار و شهادت محور اصلي فعاليت ما در زمينه اجراي هنر تئاتر است
هنرمند شناخته شده رشته تئاتر استان ایلام

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محور اصلی فعالیت ما در زمینه اجرای هنر تئاتر است

مالک آبسالان هنرمند نام آشناي هنر تئاتر استان ايلام، توليد و اجراي فعاليت هاي ارزشمند ديني و مذهبي به ويژه در حوزه ايثار و شهادت را محور اصلي فعاليت هاي هنري خود در رشته تئاتر عنوان کرد.
شناسه خبر : 46408 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۳:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان ایلام،  در جریان برگزاری آیین تجلیل از هنرمندان مسجدی که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی به صورت وبینار با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور و اعضای شورای معاونین ستاد و مدیران استانی  برگزار شد  ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام از آقای مالک آبسالان  هنرمند فاخر استان ایلام در رشته تئاتر که دارای مقام های مختلف کشوری و استانی است تجلیل به عمل آورد.

 

در همین راستا به گفت و گو با این هنرمند مسجدی نشستیم که در ادامه ایشان  به بیان رزومه ای از فعالیت های هنری خود در رشته تئاتر  اشاره و اظهار کرد : اینجانب مالک آبسالان متولد 1357 از شهرستان دهلران استان ایلام لیسانی مدیریت حرفه ای فرهنگ و هنر و بیش از 20 سال  سابقه حرفه ای در زمینه هنر های نمایشی بازیگر و کارگردانی کارهای تصویری نمایشی و سریال هستم .

 

وی گفت :  خدا رو شاکرم که بیشتر عمر هنری خود را صرف کارهای دینی ومذهبی بویژه در راستای منویات رهبری به  ویژه در حوزه ایثار و شهادت ، دفاع مقدس چه در تولید و چه اجرا نمودم .

 

آبسالان با اشاره به اینکه  از 1381 تاکنون در جشنواره های معتبر  ملی و بین المللی به عنوان کارگردان  و بازیگر حضور داشته است افزود : ماحصل حضور  در این جشنواره ها بیش از 52 تندیس 70 دیپلم افتخار 300 لوح تقدیر بوده است .

 

این هنرمند مسجدی بیان داشت :  با توجه به رسالتی که داریم و ساکن منطقه ای هستیم که هشت سال دفاع مقدس  خط مستقیم نبرد بوده بیشتر آثار  تولیدی ما در حوزه ارزشی دفاع مقدس و مذهبی بوده است  و در ایام مختلف سال در یادمان های دفاع مقدس از شلمچه تا قلاویزان حضور  مستمر داشته و  در بخش تئاتر خیابانی فعالیت حرفه ای با موضوعات ایثار و شهادت دارم و معتقدم تمامی کار های ما که با موضوع ایثار و شهادت بوده  شهدا هوای ما رو داشته  و آثار  ما دیده و پسندیده  شدند .

 

وی یادآور شد : همواره در جشنواره های های متعدد مذهبی از جمله جشنواره ایثار بسیج،  مقاومت، عاشورائیان ، نینوا ، سردار آسمانی با موضوع حاج قاسم سلیمانی ، صاحبدلان حضور مستمر داشته  و صاحب مقام  در رشته های کارگردانی و بازیگری شده است.

 

آبسالان  در پایان، اجرای تئاتر در سطح مساجد به ویزه  مناطق محروم و کم برخوردار  از دیگر فعالیت های خود عنوان و خاطر نشان کرد: همواره تلاش داریم تا عموم مردم از برنامه های ما استفاده نموده و مسجد طوری معرفی می کنیم که علاوه بر فعالیت های مذهبی و دینی کار های هنری و ارزشی نیز برای جذب قشر جوان و نوجوان به مسجد  هم اجرا کرد.