کانون‌های مساجد با برنامه‌های جذاب فرهنگی هنری پیوند میان مسجد، مدرسه و خانه را تقویت کنند
کانون‌هاي مساجد با برنامه‌هاي جذاب فرهنگي هنري پيوند ميان مسجد، مدرسه و خانه را تقويت کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛

کانون‌های مساجد با برنامه‌های جذاب فرهنگی هنری پیوند میان مسجد، مدرسه و خانه را تقویت کنند

حجت‌الاسلام کريمي‌تبار گفت: فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد همانند معماري اسلامي مساجد بايد از جذابيت برخوردار بوده و تاثيرگذار باشند، به نحوي که ذيل اين اقدامات بين مسجد، مدرسه و خانه پيوند عميقي ايجاد شود.
شناسه خبر : 45518 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین «الله‌نور کریمی‌تبار»  ظهر امروز (شنبه 20 اسفند) در نشستی با اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد  که به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند، برگزار شد، گفت: کانون های مساجد همانطور که از نام آن پیداست، خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی است و متناسب با این عنوان نیاز است که مساجد در حوزه‌های فرهنگی هنری فعال شوند. 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام.، با تاکید بر اینکه برای فعال شدن مساجد باید برنامه ریزی مدون ذیل فعالیت های فرهنگی هنری جذاب داشت، افزود: امروز برای جذب اقشار مختلف به ویژه نسل جوان به مساجد باید به شکل جدی فعالیت کرد.

وی گفت: متاسفانه امروز بیشترین کاربرد مساجد برای برگزاری مراسمات ختم است که  این امر یک آفت‌ بسیار جدی است و باید مورد توجه قرار گرفته شود، از سوی دیگر باید سایر کارکردهای مسجد در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، کمک های مومنانه مورد توجه واقع شده و مسجد در محلات و شهرها، محور امور آن محله و شهر شود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: باید حلقه ارتباطی بین نیروهای طرح امین، آموزش  و پرورش و مساجد پیوند داده شوند تا مسجد جلوه تأثیرگذار فرهنگی و هنری شده و شاهد حضور نسل جوان در مساجد باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: همانگونه که معماری مساجد هنرمندانه، جذاب و تأثیرگذار است و مصداق واقعی هنر است، باید تلاش کنیم از ظرفیت های مختلف برای رونق و آبادانی مساجد  استفاده شده و برای ماه مبارک رمضان نیز فعالیت های قرآنی در مساجد و منازل محور قرار گیرد.

وی با تاکید بر اجرای برنامه های قرآنی از جمله تفسیر آیات وحی، به صورت جمعی، ابراز کرد:  امید است  مساجد چنان رونقی پیدا کنند که هم برنامه ها و فعالیت های مساجد پرجذبه‌ باشد و هم خروجی آن افرادی باشند که در خدمت نظام و و اسلام قرار گیرند .

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در کارها و امور باید تلاش کنیم اخلاص داشته باشیم، یادآور شد: آنچه به کارها و فعالیت ها، ارزش می دهد توکل به خدا و کار برای خدا است، کار کردن برای خدا باشد و همه این ابزار و توانمندی های که داریم برای خدا و به برکت توجه خدا است .

وی خاطرنشان کرد: باید به برکت در امور و کارها نیز توجه کرد، در همه حال به خدا توسل داشته باشیم، برکت در کار اثربخشی کار را افزایش می دهد.

در پایان این برنامه از مدیران و اعضای فعال کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با اهدای لوح تقدیر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام تقدیر کرد.