فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام تجلیل شدند
فعالان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام تجليل شدند
با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام؛

فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام تجلیل شدند

به مناسبت سي امين سالگرد تاسيس کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، جمعي از فعالان کانون‌هاي مساجد ايلام با حضور نماينده ولي فقيه و امام جمعه ايلام تجليل شدند.
شناسه خبر : 45516 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۲۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام ، همزمان با سی امین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد جمعی از فعالان کانون های مساجد استان ایلام امروز (20 اسفند )  با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار و از آنان تجلیل به عمل آمد.


حجت الاسلام و السملمین چراغی پور در این دیدار که  با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اصحاب رسانه در  محل حسینه  حضرت زینب (س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد با گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد  با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد : در حال حاضر  قریب به هزار و ۲۰۰ مسجد حسینیه و تکیه در مناطق شهری و روستایی فعال است  که  تاکنون  ۳۰۸ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان تاسیس شده است.

 .

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام  با بیان اینکه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در  سال ۱۳۷۱ با  مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور  راه اندازی شد افزود : در همان سال نیز ستاد کانون های مساجد  در استان ایلام با هدف  احیا نقش فرهنگی تربیتی کانون های مساجد  ،تربیت نیرو های متعدد و کارآمد  مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان فعالیت خود را در استان آغاز کرد.


وی با اشاره به اینکه  تاکنون ۸۶باب کتابخانه  نیز در سطح کانون های مساجد راه اندازی شده است تصریح کرد : بیش از ۲۴هزار نفر عضو نیز در قالب سامانه بچه های مسجد در سطح این کانون ها ساماندهی و فعالیت می کنند .



وی یاد آور شد : به منظور  تبادل برنامه ها و  فعالیت کانون های مساجد و همچنین  حمایت از طرح های فرهنگی و کار آفرینی کانون های تفاهم نامه های مختلفی بین ستاد کانون های مساجد  با  دستگاههای فرهنگی استان  امضا شده است .


وی همچنین در خصوص تشکیل شورای سیاستگذاری کانون های مساجد بیان کرد : به زودی با صدور احکام اعضای شورای سیاستگذاری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شورا به منظور برنامه ریزی  جهت اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی هنری دینی و مذهبی  کانون های مساجد متشکل از اعضای مختلف در استان  تشکیل خواهد شد .


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در پایان از تلاش همه مدیران و اعضای کانون های مساجد در جهت اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی هنری دینی و مذهبی در سطح کانون تقدیر کرد.

در پایان این مراسم نیز از ۱۰نفر از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تقدیر شد.