مشارکت ۴۵ کانون فرهنگی هنری استان ایلام در مراسمات معنوی اعتکاف
مشارکت ۴۵ کانون فرهنگي هنري استان ايلام در مراسمات معنوي اعتکاف

مشارکت ۴۵ کانون فرهنگی هنری استان ایلام در مراسمات معنوی اعتکاف

حجت الاسلام و المسلمين چراغي پور گفت: 45 کانون فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام در برنامه ها و مراسمات معنوي اعتکاف سال جاري مشارکت دارند.
شناسه خبر : 44265 تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان ایلام،  حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور با بیان این مطلب به ستاد ارتباطات رسانه ای فهما استان ایلام گفت:  مراسم معنوی اعتکاف سال جاری در سطح ۷۹ مسجد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان در حال برگزاری است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه از این تعداد ۴۵ کانون فرهنگی و هنری فعال هستند افزود: این تعداد کانون در برگزاری برنامه ها و فعالیت های مراسم معنوی اعتکاف با همکاری سایر دستگاه های فعال مسجد مشارکت و همکاری دارند .

وی با بیان اینکه این ۴۵ کانون میزبان معتکفین عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام هستند بیان کرد : اعضای کانون های مساجد از تاریخ 15 تا 17 بهمن ماه در سطح مساجد معتکف شدند .

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور ، یاد آور شد : علاوه بر مراسمات معنوی معتکفین برگزاری محافل انس با قرآن، نشست های تبیینی با حضور روحانیون، جلسات پرسش و پاسخ ویژه جوانان و نوجوانان حاضر در این مراسمات از جمله برنامه های پیش بینی شده در این ایام خواهد بود .

 

وی در پایان  اعتکاف را  فرصتی برای شستشوی آلودگی های گناه ، مبارزه با نفس و نورانی ساختن دل و صفا بخشیدن به روح دانست و خاطر نشان کرد : اعتکاف برجسته ترین مظهر بندگی در پیشگاه الهی است.