امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام
امضاي تفاهم‌نامه همکاري ميان ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان ايلام

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام

با هدف گسترش فعاليت‌هاي فرهنگي، هنري، ديني در حوزه کودک و نوجوان؛ ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان ايلام تفاهم‌نامه همکاري امضا کردند.
شناسه خبر : 43744 تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۱۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» در نشست امضای این تفاهم نامه که صبح امروز ( 26 دی ماه ) در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، بیان کرد:  ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد همواره به منظور توسعه کمّی و کیفی فعالیت های فرهنگی و هنری دینی در سطح کانون ها و استفاده از ظرفیت های مشترک تعامل گسترده ای با دستگاه‌های مختلف دارد.


مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام، با اشاره به اینکه بیشتر مخاطبین این دو دستگاه را گروه سنی کودک و نوجوان تشکیل می دهند، افزود: در این زمینه می توان همکاری‌های گسترده ای را با برگزاری برنامه ها و جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری به مرحله اجرا رساند.


وی با اشاره به شرایط کنونی جامعه و هجمه های گسترده فرهنگی از سوی دشمنان؛ بر سرمایه گذاری و برنامه ریزی درست در راستای تشویق و ترغیب قشر کودک و نوجوان بر حضور در مساجد و تفهیم شعائر دینی تاکید کرد و گفت: در این راستا باید همه دستگاه‌ها و نهاد های فرهنگی تلاش کنند.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، در ادامه از آمادگی کانون های مساجد استان ایلام به منظور برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و دینی برای کودکان و نوجوانان در حوزه کتابخوانی، قصه‌گویی، نقاشی و  استفاده از مربیان کودک و نوجوان کانون پرورش فکری خبر داد.

وی همچنین استفاده از فضاهای فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اعضای کانون های مساجد و همچنین بهره گیری از روحانیون مستقر در کانون در برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان را  از جمله محورهای این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: امیدوارم که مفاد این تفاهم نامه به زودی به مرحله اجرایی شود.


 در ادامه  «فاطمه رستگار» مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایلام، ضمن استقبال از گسترش همکاری‌ با ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: آماده هرگونه همکاری در زمینه اجرای برنامه های مشترک فرهنگی هنری  دینی در حوزه کودک و نوجوان هستیم.


وی، ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد را از نهاد های تاثیر گذار در حوزه  کودک و نوجوان دانست و افزود : امروز همه ما وظیفه داریم  بیش از گذشته برای تربیت دینی و اسلامی این  قشر تلاش کنیم.

رستگار در پایان ابراز امیدواری کرد: امضا این تفاهم نامه منشا خدمات خیر برای حوزه کودک و نوجوان در استان باشد.