اقدامات کانون‌های مساجد زمینه‌ساز تقویت فرهنگ و هنر دینی است
اقدامات کانون‌هاي مساجد زمينه‌ساز تقويت فرهنگ و هنر ديني است
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بازدید از کانون شهدای بانقلان؛

اقدامات کانون‌های مساجد زمینه‌ساز تقویت فرهنگ و هنر دینی است

احمدوند در جريان بازديد از کانون شهداي بانقلان، ضمن تقدير از فعاليت‌هاي اين کانون گفت: اقدامات کانون‌هاي مساجد زمينه‌ساز تقويت فرهنگ و هنر ديني است.
شناسه خبر : 43637 تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ايلام، «یاسر احمدوند»، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه  سه شنبه۲۰ دی ماه در جریان بازدید از کانون فرهنگی هنری روستایی شهدای بانقلان، اظهار کرد: این کانون از تاثیرگذاری بالایی در منطقه برخوردار است.

وی گفت: کانون شهدای بانقلان جزو کانون های فعال است و برنامه های فرهنگی و هنری متنوعی را اجرا می کند، یاد همه شهدا به ویژه شهید اصغر اسدی، شهید این کانون را گرامی می داریم و امید است روح این شهید حامی برنامه های این کانون باشد.

احمدوند با اشاره به اینکه گسترش فعالیت کانون های مساجد زمینه ساز تقویت فرهنگ و هنر دینی و اسلامی است بیان کرد:  تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد یکی از اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر  تاکید بر تقویت برنامه های کانون های مساجد، از تلاش ها و حمایت های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، مدیر کانون های مساجد استان و همچنین مدیر کانون شهدای بانقلان که در راستای ارتقای فعالیت های دینی و مذهبی در روستای بانقلان فعلایت دارند قدردانی کرد.

همچنین در ادامه، حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، طی سخنانی گفت: استان ایلام داری بیش از یکهزار مسجد، تکیه، حسینیه و مکان مذهبی و ۳۰۷ کانون مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی است که نقش مهمی در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد ایلام افزود: کانون فرهنگی هنری شهدای روستای بانقلان یکی از فعال ترین کانون های استان است که علاوه بر خدمات دینی، فرهنگی و مذهبی، به عنوان کانون فرهنگی دیجیتال در امر ارائه خدمات اینترنتی به مردم این روستا ایفای نقش می کند .

وی افزود: کانون شهدای بانقلان، کانون تخصصی حجاب و عفاف است و برنامه ها و فعالیت های دینی، فرهنگی و ورزشی، کتابخانه ای و سایر حوزه ها را به جوانان و نوجوانان منطقه ارائه می کند و فعالیت های دینی و فرهنگی را در مناسبت های ملی و مذهبی را با حضور نسل جوان برگزار می کند.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام با تقدیر از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و حمایت های وی از فعالیت های کانون ها، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، رونق بخش مساجد با حضور نسل جوان باشیم.

همچنین در ادامه «محمد یوسفی»، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای بانقلان نیز اظهار کرد: این کانون دارای ۷۰۰ عضو شامل ۳۵۰ نفر خواهر و ۳۵۰ نفر برادر است که امسال نیز با انعقاد تفاهم نامه با مدارس روستا، طرح از مدرسه تا مسجد در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری برای نسل جوان در این کانون اجرا می شود.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح مواسات و کمک های مومنانه نیز امسال ۸۰۰ میلیون تومان از طریق خیرین جذب و در بین نیازمندان توزیع شده است، گفت: کتابخانه این کانون نیز هر روز پذیرای جوانان و نوجوانان روستا است و ضمن اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، فعالیت های ورزشی و دوره های آموزشی و مهارتی در این کانون برگزار می شود.

گفتنی یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در راس هیئتی به منظور بررسی فرصت ها و ظرفیت ها و چالش های فرهنگی ایلام به این استان سفر کرده است.