جشنواره استانی سرود بچه‌های مسجد با محوریت کانون «شهدای سرابله» در ایلام برگزار می‌شود
جشنواره استاني سرود بچه‌هاي مسجد با محوريت کانون «شهداي سرابله» در ايلام برگزار مي‌شود
همزمان با ایام‌الله دهه فجر؛

جشنواره استانی سرود بچه‌های مسجد با محوریت کانون «شهدای سرابله» در ایلام برگزار می‌شود

طي نشست مشترک معاونت امور هنري و سينمايي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي و مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان ايلام، مقرر شد جشنواره استاني سرود با محوريت بچه‌هاي مسجد همزمان با دهه فجر در ايلام برگزار شود.
شناسه خبر : 43560 تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۶:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام،  حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در این نشست که صبح امروز ( 18 دی ماه ) در محل ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام برگزار شد؛ به ارایه گزارشی از فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد در حوزه مختلف فرهنگی، دینی- قرآنی، هنری، کار آفرینی  پرداخت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های ستاد کانون های مساجد همواره تلاش شده است از ظرفیت سایر دستگاه‌های فرهنگی استان استفاده شود، افزود: در این راستا تفاهم نامه های مختلفی با ادارات و نهاد های فرهنگی در استان از جمله بسیج مساجد و محلات، ورزش های همگانی، بهزیستی، کمیته امداد،  شوراهای حل اختلاف، میراث فرهنگی، شرکت فرش در استان به امضا رسیده است.

وی با بیان اینکه با همکاری این دستگاهها تاکنون فعالیت های مشترک متعددی به مرحله اجرا در آمده استف بیان کرد: توزیع چند مرحله بسته های معیشتی به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، استفاده از امکان ورزشی برای اعضا کانون ها، استفاده از اعضای کانون های به عنوان همیار میراث فرهنگی،  ایجاد کار آفرینی برای اعضای کانون ها،  برگزاری برنامه ها، جشنواره ها و فعالیت های مختلف فرهنگی و قرانی هنری در مباحث مختلفی همچون آسیب های اجتماعی، مواد مخدر،  حضور اعضای کانون های در اردو های راهیان نور از جمله این برنامه ها بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور ادامه  داد: در حال حاضر چراغ مساجد و کانون های فرهنگی  هنری در سایه همین تعامل و همکاری کانون ها با سایر نهاد های فرهنگی و  هنری  روشن مانده است.

وی همچنین با اشاره به  فعالیت های پیش رو ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام تا پایان سال جاری افزود: دهه بزرگداشت ولادت حضرت زهرا (س) و مقام زن،  دهه مبارک فجر،  ۱۸اسفند ماه (سالروز تاسیس کانون های فرهنکی و هنری مساجد) از جمله مناسبت های پیش رو است؛ در نتیجه امیدواریم با تعامل هرچه بیشتر با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان شاهد پر رونق تر شدن این مناسبت ها و فعالیت ها در سطح کانون های مساجد باشیم.


در ادامه این نشست «حسن اسدی»  نیز ضمن تقدیر از تلاش ها و فعالیت های انجام شده  در سطح کانون‌های مساجد استان ایلام تصریح کرد: مساجد از صدر اسلام تاکنون  همواره محل رجوع و  محور فعالیت های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، به ویژه مسائل حوزه خانواده یوده است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی در جامعه امروز را ناشی از کمرنگ شدن محوریت مساجد در برنامه و فعالیت های فرهنگی دانست و افزود:  چنانچه این برنامه ها به سمت و سوی مساجد پیش برود بسیاری از این مسائل حل خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر دنیا به سمت مدرنیته و افزایش رو به رشد جوامع شهری پیش میرود و شاید این امکان که بسیاری از فعالیت های با حضور طیف های مختلف مردم محقق شود نباشد، اما با توجه به اینکه کانون های مساجد در نقاط مختلف در حال فعالیت هستند میتوان از این ظرفیت برای پیشبرد بسیاری از فعالیت های و برنامه های فرهنگی و هنری با حضور اقشار مختلف به خوبی استفاده کرد.


اسدی همچنین، جریان سازی و استفاده از ابزار رسانه برای معرفی ظرفیت های مختلف کانون های مساجد ضروری  دانست و بر جریان سازی هر چه بیشتر این امر در سطح کانون ها تاکید نمود.

وی در پایان یاد آور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و توجه به امور هنری به ویژه در بخش سرود در  صدد حمایت از فعالیت های مختلف در این زمینه است که کانون های مساجد با توجه ظرفیتی که دارند می توانند در این راستای فعالیت های اثر گذاری داشته باشند و ما نیز آماده تعامل و همکاری در این زمینه با کانون ها هستیم.

گفتنی است در پایان این جلسه مقرر شد جشنواره استانی سرود ویژه بچه های مساجد به همت کانون فرهنگی و هنری شهدای سرابله  در دهه مبارک فجر  سالجاری برگزار گردد.