پیشتازی کانون «الغدیر» شهرستان آبدانان در ترویج فرهنگ مطالعه/کتابخانه‌ای با 32 هزار جلد کتاب در خدمت بچه‌های مسجد
پيشتازي کانون «الغدير» شهرستان آبدانان در ترويج فرهنگ مطالعه/کتابخانه‌اي با 32 هزار جلد کتاب در خدمت بچه‌هاي مسجد

پیشتازی کانون «الغدیر» شهرستان آبدانان در ترویج فرهنگ مطالعه/کتابخانه‌ای با 32 هزار جلد کتاب در خدمت بچه‌های مسجد

کتابخانه شهيد مطهري کانون «الغدير» شهرستان آبدانان استان ايلام به عنوان يک مرکز فعال فرهنگي با 32 هزار جلد کتاب همواره در راستاي خدمت به بچه‌هاي مسجد گام برداشته و در عرصه فعاليت‌هاي فرهنگي در شهرستان آبدانان پيشتاز است.
شناسه خبر : 43014 تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۴

«محسن سلمانژاد» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما)  استان ایلام با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری االغدیر شهرستان آبدانان بیان کرد: در حال حاضر  کتابخانه شهید مطهری  با 32 هزار جلد کتاب و 135 متر مربع مساحت و بیش از 2 هزار نفر عضو ظرفیت بسیار خوبی در عرصه فعالیت های مختلف فرهنگی، دینی و قرآنی و همچنین جذب جوانان و نوجوانان به مسجد در سطح شهرستان آبدانان شده است. 

مدیر کانون فرهنگی و هنری الغدیر شهرستان آبدانان، با بیان اینکه در این کتابخانه 6 کتابدار در سه شیفت در حال فعالیت هستند، افزود: روزانه قشر عظیمی از جوانان و نوجوانان و دانش آموزان و دانشجویان  از برنامه ها و فعالیت های این کتابخانه و کانون استفاده می کنند.

سلمانژاد بیان کرد: تلاش شده است تا همواره  کتاب های به روز در اختیار مراجعین به این کتابخانه قرار داده شود و در همین راستا نیز طی سالجاری  40 میلیون ریال کتاب با حمایت خیرین خریداری به کتابهای این کتابخانه افزود شد.

وی همچنین اهدای یک هزار جلد کتاب با حمایت ستاد کانون های مساجد از دیگر فعالیت های سال جاری در راستای بروز رسانی کتاب های این کتابخانه برشمرد و تصریح کرد: این  کتاب‌ها با توجه به نیاز مخاطبین و مراجعه کنندگان ویژه دانش آموزان و دانشجویان عضو این کتابخانه تهیه شده اند .

سلمانژاد در خصوص سایر فعالیت های کانون الغدیر شهرستان آبدانان نیز اظهار کرد: در حال  حاضر 112 قرآن آموز با 5 مربی قرآنی نیز در زمینه فعالیت های قرآنی از جمله حفظ، روخوانی و روانخوانی  برگزاری مسابقات قرآنی در این کانون فعالیت دارند.

وی همچنین به اجرای طرح کمک های مومنانه با همکاری نهاد های فعال در مسجد اشاره  و یاد آور شد: در حال حاضر 74 نفر دانش آموز و 11 نفر دانشجو از حمایت های کانون الغدیر به صورت ماهانه بهره مند می شوند .

مدیر کانون الغدیر ادامه داد: در سال جاری نیز  قریب به 300 بسته غذایی در مناسبت های مختلف در بین محرومین و نیازمندان شهرستان با کمک بچه های مسجد توزیع شده است. 

وی در ادامه درباره اجرای طرح فهما نیز  بیان کرد: این طرح  در تمامی رواق های در سطح کانون نیز در حال اجرا است و اعضای کانون نیز نسبت به ثبت فعالیت های خود در سامانه بچه های مسجد در حال اقدام هستند.