گسترش همکاری‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ایلام
گسترش همکاري‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و کانون پرورشي فکري کودکان و نوجوانان ايلام
در آینده نزدیک و با امضای تفاهم‌نامه محقق می‌شود؛

گسترش همکاری‌های ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان ایلام

طي برگزاري نشست مشترک مدير ستاد کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد و مدير کل کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان استان ايلام مقرر شد با محوريت انجام فعاليت‌هاي فرهنکي، هنري، ديني در حوزه کودک و نوجوان تفاهم‌نامه همکاري در آينده نزديک به امضاي طرفين برسد.
شناسه خبر : 42126 تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۴۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد و «فاطمه رستگاری» مدیر کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با هدف گسترش همکاری های مشترک، روز شنبه 21 آبان با یکدیگر دیدار کردند.

بر پایه این گزارش: حجت الاسلام و المسلمین چراغی‌‌پور در این نشست که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، به تشریح برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد در مناطق مختلف استان پرداخت.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام، در این دیدار جذب حداکثری نونهالان، نوجوانان و جوانان به برنامه ها و فعالیت های فرهنگی، دینی و مذهبی در مساجد را از جمله رویکرد های ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و افزود: در این راستا آماده همکاری با کلیه دستگاه‌های فرهنگی در سطح استان هستیم.
 
وی با اشاره به فعالیت 307 باب کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی استان، تصریح کرد: تعداد 86باب کتابخانه مخزن دار و 221باب کتابخانه باز نیز در سطح این کانون ها در حال فعالیت است.
 
حجت الاسلام والمسلمین چراغی‌پور، همچنین با اشاره به برخی فعالیت های مشترک فرهنگی و هنری بین این دو ارگان و حضور قشر کودک و نوجوان در سطح کانون های مساجد و کانون‌ پرورشی فکری افزود: در راستای توسعه و گسترش مفاهیم دینی و مذهبی و در قالب برنامه ها و جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری آماده هر گونه همکاری و امضا تفاهم نامه با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  هستیم.
 
مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی و وجود کتابخانه های سیار در کانون گفت: این آمادگی را داریم تا در زمینه توزیع کتاب در مناطق دور افتاده و محروم روستایی از طریق این کتابخانه های سیار با کانون همکاری کنیم.
 
این گزارش می‌افزاید: در ادامه این دیدار «فاطمه رستگاری» نیز طی سخنانی ضمن ارایه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های کانون بیان کرد: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با کلیه دستگاه‌های فرهنگی استان برقراراست.


دیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام با بیان اینکه شرایط کنونی جامعه نیازمند تلاش و همت مضاعف برای کار در حوزه کودک و نوجوان است افزود: خوشبختانه مربیان کانون با تمام قوا در این زمینه در حال تلاش و فعالیت هستند.
 
 
وی برگزاری جشنواره نماز، یادواره شهدای کودک و نوجوانان،طرح مهرواره زائر و طرح امداد فرهنگی، فعالیت های مختلف در حوزه جهاد تبیین برا کودکان و نوجوانان  از جمله فعالیت های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد که در سال جاری اجرا و یا در حال اجرا هستند.

 
رستگاری در پایان ضمن استقبال از گسترش همکاری‌ها با ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: آماده هرگونه همکاری در زمینه اجرای برنامه های مشترک فرهنگی هنری  دینی در حوزه کودک و نوجوان با این ستاد هستیم.