اجرای طرح ملی پالایش کتاب درسطح 25 باب از کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان ایلام
اجراي طرح ملي پالايش کتاب درسطح 25 باب از کتابخانه‌هاي کانون‌هاي مساجد استان ايلام

اجرای طرح ملی پالایش کتاب درسطح 25 باب از کتابخانه‌های کانون‌های مساجد استان ایلام

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور، گفت: طرح ملي پالايش کتاب در سطح 25 باب از کتابخانه هاي کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام اجرا مي شود.
شناسه خبر : 42079 تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۳۴

حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» با اعلام این خبر به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام ، گفت :  طرح ملی پالایش کتاب که به همت ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در سطح کتابخانه های کانون های مساجد در حال اجرا است در استان ایلام در سطح 25 باب از کتابخانه های کانون های مساجد اجرا  می شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام افزود : در راستای اجرای این طرح کلیه کتاب های فرسوده و قدیمی از کتابخانه های مساجد جمع آوری و کتاب های جدید جایگزین می شود


وی، با بیان اینکه  اجرای این طرح از سوی ستاد کانون ها ی فرهنگی و هنری مساجد می تواند نقش مهمی در تقویت کتابخانه های مساجد و رفع نیاز قشر جوان و نوجوان در مساجد ایفا نماید تصریح کرد : امروزه کتابخانه های مساجد پذیرای قشر عظیمی از جوانان و نوجوانان است که نیازمند افزایش آگاهی و رفع مسائل و شبهات دینی هستند.

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور ، در ادامه یاد آور شد : در جریان برگزاری نشست هفته کتاب در محل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام نیز مقرر شد این طرح با حمایت های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهداء 5 هزار جلد کتاب  به کتابخانه های مساجد  استان اجرا گردد.


وی ، در پایان خاطر نشان کرد : در حال حاضر 86 باب کتاب مخزن دار و 221 باب کتابخانه باز در سطح کانون های مساجد استان ایلام فعالیت دارند که نیاز مند تجهیزات نرم افزاری  و سخت افزاری هستند