اعلام ویژه برنامه‌های هفته کتاب در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام
اعلام ويژه برنامه‌هاي هفته کتاب در سطح کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام

اعلام ویژه برنامه‌های هفته کتاب در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور از برگزاري ويژه برنامه‌هاي هفته کتاب و کتابخواني در سطح کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 41973 تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام ، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» صبح امروز (14 آبان ) در نشست هماهنگی برنامه های هفته کتاب که در محل معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد، ضمن تشریح برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در سطح کانون های مساجد اظهار کرد : ویژه برنامه های مختلفی در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در سطح کانون های مساجد استان پیش بینی شده است که برگزار گردد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ، اجرای طرح شنبه های کتاب ، تکریم فعالان و کتابداران کانون های مساجد، تجلیل از برگزیدگان مسابقه نقاشی با موضوع مسجد،  برگزاری نمایشگاه کتاب و اهدا کتاب به کتابخانه های مساجد و برگزاری مسابقات کتابخوانی و مشارکت در جشنواره ستاد فهما در هفته کتاب  از جمله برنامه های پیش بینی شده هفته کتاب در سطح کانون های مساجد عنوان کرد .

 

وی همچنین اجرای طرح پایش کتاب در سطح کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده این هفته در سطح کتابخانه های مساجد ذکر کرد و افزود : در اجرای این طرح که به همت ستاد کانون های مساجد کشور آغاز شده است کلیه کتاب های قدیمی و فرسوده کتابخانه های کانون های مساجد جمع آوری و تعویض و بروز رسانی می شوند.

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور، در ادامه ترویج فرهنگ مطالعه مفید و نهضت کتابخوانی ، احیا نقش کتابخانه های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی ، تقویت فعالیت های مردمی و خود جوش در حوزه کتاب و کتابخوانی ، رونق بخشیدین به کتابخانه های مساجد از اهداف برگزاری برنامه های هفته کتاب در سطح کانون های مساجد بیان کرد.

 

وی در ادامه یاد آور شد : در حال حاضر 86 باب کتابخانه مخزن دار و 221 باب کتابخانه باز در سطح کانون های مساجد استان ایلام فعال است