جشنواره نقاشی قرآنی «آیات» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد ایلام برگزار می‌شود
جشنواره نقاشي قرآني «آيات» به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد ايلام برگزار مي‌شود

جشنواره نقاشی قرآنی «آیات» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد ایلام برگزار می‌شود

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور از برگزاري جشنواره نقاشي قرآني" آيات" با موضوع نماز به همت ستاد کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام خبر داد
شناسه خبر : 41766 تاریخ انتشار : ۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۰۱

حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» با اعلام این خبر به ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام گفت :این جشنواره با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان  عضو کانون های مساجد با اهمیت و جایگاه نماز در استان برگزار می شود .

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام ، افزود : شرکت کنندگان در این جشنواره در رده های سنی 7 تا 15 سال از پنجم تا بستم آبان ماه فرصت دارند آثار خود را با موضوع نماز به این جشنواره ارسال نمایند.

 

وی، با اشاره به اینکه  اختتامیه این جشنواره همزمان با 24 آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی برگزار می گردد تصریح کرد : در پایان نیز به برگزیدگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

 

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور  یاد آور شد : این جشنواره با همکاری ستاد اقامه نماز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، ستاد اقامه نماز استان ، اداره کل آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

 

وی ، در پایان با اشاره به لزوم تبیین اهمیت نماز برای کودکان و نوجوانان با استفاده از زبان هنر  بی توجهی به این فریضه مهم دینی در نسل کودک و نوجوان را زمینه ساز بسیاری از آسیب های اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد : لذا همه ما وظیفه داریم تا با  مهیا ساختن قشر کودک و نوجوانان در این مسیر و تقویت انگیزه های معنوی، آنها را به سمت معنویت سوق دهیم