گردشگری دینی زیر سایه تعامل ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و میراث فرهنگی استان ایلام جان تازه‌ای می‌گیرد
گردشگري ديني زير سايه تعامل ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و ميراث فرهنگي استان ايلام جان تازه‌اي مي‌گيرد
با تکیه بر ظرفیت بچه‌های مسجد؛

گردشگری دینی زیر سایه تعامل ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد و میراث فرهنگی استان ایلام جان تازه‌ای می‌گیرد

در جريان ديدار مديران ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد و ميراث فرهنگي و صنايع دستي استان ايلام، نسبت به تعامل و گسترش همکاري‌‎ها در عرصه گردشگري ديني با تکيه بر ظرفيت کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد تاکيد شد.
شناسه خبر : 41733 تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۱۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد ایلام، صبح امروز (یکشنبه دوم آبان ماه) در دیدار با «فرزاد شریفی» مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی این استانی، طی سخنانی با بیان اینکه در حال حاضر 307  کانون های فرهنگی و هنری در سطح  مساجد استان با 24 هزار نفر عضو فعالیت دارند، افزود با توجه به ظرفیت های عظیم بچه‌های مسجد آماده همکاری با میراث فرهنگی استان در حوزه های مختلف صنایع دستی و گردشگری هستیم .

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام، با بیان اینکه کانون های مساجد در زمینه کارآفرینی به ویژه در حوزه فرش بافی و آموزش صنایع دستی در سطح استان فعالیت‌‌های متنوعی داشته‌اند، تصرریح کرد: قطعا گسترش این تعامل دوجانبه زمینه‌ای در راستای توسعه کارآفرینی در جوار مساجد خواهد بود.

وی در ادامه ضمن تاکید نسبت به گسترش همکاری‌ها، بر امضای تفاهم‌نامه همکاری با اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی استان تاکید کرد و گفت: ذیل این اتفاق می توان امکان استفاده رایگان اعضای کانون‌های مساجد استان از آموزش های صنایع دستی، بازدید از موزه های میراث فرهنگی و مناطق گردشگری و همچنین عضویت اعضای کانون های مساجد به عنوان عضو انجمن حافظان میراث فرهنگی و انجام فعالیت های فرهنگی در مناطق بومگردی استان را فراهم کرد.

بر پایه این گزارش: در بخش دیگری از این دیدار «فرزاد شریفی»  تعامل با دستگاه‌های مختلف فرهنگی را فرصتی ارزشمند در راستای معرفی ظرفیت های استان ایلام در حوزه صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد و گفت: در این زمینه آماده هر گونه همکاری با ستاد کانون های مساجد استان هستیم .

مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان ایلام در ادامه توسعه گردشگری مذهبی را یکی از فعالیت‌های مهم میراث فرهنگی برشمرد و بر معرفی این ظرفیت ها از طریق کانون های مساجد تاکید کرد.

وی توسعه گردشگری در هر استان را یکی از قطب های توسعه توصیف کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه استان ایلام دارای ظرفیت های فرهنگی و دینی مختلفی به ویژه در حوزه دفاع مقدس است؛ معرفی  اماکن دینی و مذهبی استان به ویژه یادمان های شهدا میتواند در توسعه گردشگری دینی، کمک کند که در این عرصه کانون های مساجد نیز با ظرفیتی که در اختیار دارند می توانند ما را یاری کنند.

 شریفی یاد آور شد: تاکنون بیش از 35 میارد ریال از سوی میراث فرهنگی استان برای توسعه و تجهیز یادمان های دفاع مقدس و کمک به توسعه گردشگری مذهبی از طریق این مکان ها  در استان هزینه شده است.

وی در پایان، همکاری و تعامل میان کانون های مساجد و میراث فرهنگی و صنایع دستی استان ایلام را زمینه معرفی فرهنگ و آداب و رسوم سنتی مردم ایلام دانست.