تشکیل گروه‌های جهادی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام
تشکيل گروه‌هاي جهادي در سطح کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام

تشکیل گروه‌های جهادی در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور از تشکيل گروه‌هاي جهادي در سطح کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام خبر داد.
شناسه خبر : 41727 تاریخ انتشار : ۲ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» یکشنبه ( یکم آبان ماه )  با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا ضمن تشریح برنامه ها و فعالیت های ستاد فهما از تشکیل گروههای جهادی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام به منظور خدمات رسانی فرهنگی به مناطق محروم استان خبر داد.


مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه  این گروه ها در راستای برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری، دینی، علمی، آموزشی و مذهبی و همچنین عمران مساجد با حضور جوانان و نوجوانان عضو کانون ها تشکیل می شود تصریح کرد : هماهنگی های لازم در راستای تشکیل گروه های جهادی با پر کردن فرم های مورد نظر انجام شده و به زودی اولین مجوز تشکیل گروه جهادی در سطح کانون های مساجد استان صادر می شود.


وی ، بیان کرد :  تلاش می شود که در هر شهرستان به منظور انسجام بخشی به فعالیت اعضای کانون های مساجد یک گروه جهادی با حضور اعضای کانون ها  تشکیل ودر راستای  ارائه خدمات رایگان و توزیع کمک های خیرین و همچنین کمک های مومنانه فعالیت خواهند داشت.


وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار مسجد، حسینیه، تکیه و اماکن مذهبی در استان وجود دارد، گفت:  با تلاش های صورت گرفته  ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری با 24 هزار نفر عضو برادر و خواهر در مناطق روستایی، عشایری و شهر استان ایلام تاسیس شده است  که ۷۰ درصد این تعداد در مناطق روستایی و حاشیه شهرها هستند.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور راه اندازی 86 باب کتابخانه عمومی مخزن دار در مساجد و 3 باب خانه فرهنگ دیجیتال را از دیگر  فعالیت های ستاد فهما در  راستای ارائه خدمات فرهنگی به جوانان و نوجوانان در مساجد عنوان کرد.


وی، در ادامه یاد آور شد:  ستاد فهما در کنار فعالیت های فرهنگی دینی و مذهبی اقدامات ارزشمندی در سال های اخیر و ایام کرونا در بحث کمک های مومنانه داشته است و در این راستا بیش از 15 مرحله گوشت با حمایت های برنامه تلویزیونی سمت خداو موسسه حضرت خدیجه (س) در مناطق مختلف استان توزیع شده است.


مدیر ستاد فهما استان ایلام، در پایان از مساجد به عنوان  مهم ترین پایگاه های فرهنگی و هنری در جامعه اسلامی یاد و خاطر نشان کرد: در شرایطی که دشمنان با هجمه های مختلف در صدد هستند تا بین جوانان و ارزش های اسلامی و مسجد فاصله ایجاد کنند وظیفه ما در این زمان بسیار خطیر  شده است و ما در این شرایط از هر گونه فعالیت در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری در سطح مساجد دریغ نخواهیم کرد و با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در خدمت جوانان با محوریت مساجد هستیم.