کانون‌های مساجد باید در راستای تربیت نسل کارآمد مسجدی با تراز انقلاب اسلامی گام بردارند
کانون‌هاي مساجد بايد در راستاي تربيت نسل کارآمد مسجدي با تراز انقلاب اسلامي گام بردارند

کانون‌های مساجد باید در راستای تربیت نسل کارآمد مسجدی با تراز انقلاب اسلامی گام بردارند

جعفر زاده گفت : کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد با همکاري هيئات مذهبي،هيئت امنا و بسيج مساجد، با نصب العين قرار دادن فرمايشات مقام معظم رهبري، با تعامل هر چه بيشتر، به دنبال يک هدف که تربيت نسل آينده و نيروي کارآمد مسجدي با تراز انقلاب اسلامي گام بردارند
شناسه خبر : 41433 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۵۷

«زینب جعفرزاده» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام ، رهنمود های مقام معظم رهبری در ۱۹ مهرماه، چراغ راه کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیان کرد  و گفت : کانون های مساجد بایستی با نصب العین قرار دادن این  رهنمود ها با همکاری سایر نهاد ها در راستای تربیت نسل کار آمد مسجدی با تراز انقلاب اسلامی گام بردارند.

مدیر کانون فرهنگی حاج رضوان شهر ایلام برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری  مساجد  را متنوع  عنوان کرد وافزود : توجه ویژه  به برگزاری برنامه های فرهنگی، قرآنی، ورزشی  و موضوع آسیب های اجتماعی  با اختصاص اعتبارات و تجهیزات به روز در این برنامه مد نظر قرار گیرد.


وی در ادامه بیان کرد: توسعه فعالیت های کانون های مساجد با تعامل سازمان ها و نهادهای مختلف در مجاورت مساجد، برگزاری برنامه هایی مانند جشن تکلیف، برنامه های قرآنی، جلسات انجمن اولیاء... می تواند بسترهای مناسبی را پیش روی توسعه و ارتقای فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد فراهم کند.

 
مدیرکانون فرهنگی و هنری حاج رضوان مسجد النبی(ص) شهر ایلام اشتغال زایی، راه اندازی شورای صلح و سازش، اجرای طرح سه شنبه های مهدوی، کلاس ها و مسابقات قرآنی، کاروان های زیارتی از دیگر فعالیت های عنوان کرد که می تواند زمینه حضور نسل جوان و نوجوان در مساجد را فراهم کند .

 
جعفرزاده عدم توانایی مالی کانون ها در برگزاری برخی  برنامه ها و فعالیت کانون ها، از جمله مشکلات فعالیت در کانون ذکر کرد و خواستار توجه بیشتر به کانون های فرهنگی و هنری شد.

 

وی در  ادامه  با بیان اینکه اعضای کانون فرهنگی هنری « حاج رضوان» مسجد النبی(ص) محله هانیوان ایلام همواره  با الگو گرفتن و پیروی از بیانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در عرصه های مختلف در سطح محله و شهر ایلام  فعالیت های گسترده ای داشته است تصریح کرد :  فعالیت های آموزشی در حوزه اشتغال زایی و کارآفرینی، راه اندازی شورای صلح و سازش، برگزاری  یک شنبه‌های مهدوی، کلاس ها و مسابقات قرآنی، کاروان های زیارتی، استفاده از مربیان کمک درسی، شناسایی نیازمند محله و ارائه های خدمات معیشتی درمانی از جمله   این فعالیت ها است.

 
مدیرکانون فرهنگی و هنری حاج رضوان مسجد النبی(ص) در پایان فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص کانون های مساجد را چراغ راه کانون های فرهنگی و هنری مساجد  دانست و خاطر نشان کرد :  کانونی که بیانات رهبر انقلاب را اولویت فعالیت ها ی خود قرار دهد یک کانون در طراز اهداف و آرمان های این انقلاب خواهدبود .