بازدید مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام از منطقه عشایری روستای قجر استان ایلام
بازديد مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان ايلام از منطقه عشايري روستاي قجر استان ايلام
در آستانه روز ملی روستا و عشایر انجام گرفت؛

بازدید مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام از منطقه عشایری روستای قجر استان ایلام

به مناسبت روز ملي روستا و عشاير، مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان ايلام با حضور بين عشاير روستاي قجر از توابع شهر ايلام با اعضاي کانون «شهداي قجر» در اين منطقه ديدار کرد.
شناسه خبر : 41227 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۳:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام ، حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور ، در این دیدار که عصر امروز سه شنبه ( دهم مهر ماه ) به مناسبت روز ملی روستا و عشایر انجام گرفت، با تقدیر از زحمات این قشر در راه تولید برای آبادانی ایران اسلامی  اظهار کرد : همانطور که امام راحل (ره) فرمودند عشایر ذخایر این انقلابند.


مدیر ستاد فهما استان ایلام با بیان اینکه امروز این قشر با تولید فرآورده های مختلف نقش مهمی در ایجاد اشتغال و تولید در جامعه ایفا می کنند افزود : علاوه بر فعالیت های تولیدی توجه به نیاز های فرهنگی و دینی مناطق روستایی و عشایری نیز یکی از ضروریات است .


وی با اشاره به اینکه ستاد کانون های مساجد ایلام همواره در برنامه  ها و فعالیت ها خود توجه به این مناطق را در اولویت فعالیت ها ی خود قرار داده است  تصریح کرد : تلاش شده است تا با راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این مناطق نقشی در توسعه فرهنگ دینی مناطق روستایی و عشایری داشته باشیم .



حجت الاسلام  و المسلمین چراغی پور یاد آور شد : در حال حاضر 307 کانون فرهنگی و هنری در استان ایلام راه اندازی شده است که بیش از نیمی از این کانون ها در مناطق محروم و روستایی استان هستند .


وی، راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری ،  بازدید از فعالیت های فرهنگی این کانون ها در طول سال ، اهدا کتاب و تجهیزات فرهنگی به کانون های روستایی و عشایری ، کمک به ایجاد اشتغال و توسعه کار آفرینی در این کانون ها با همکاری دستگاههای فرهنگی ، برگزاری کلاس های آموزشی ویژه جوانان و نوجوانان عضو کانون در این مناطق، از جمله برنامه های ستاد فهما استان در مناطق روستایی و عشایری برشمرد .


گفتنی است، در این مراسم نیز با اهدا ء جوایزی از دانش آموزان فعال کانون فرهنگی و هنری شهدای قجر تجلیل شد