کانون‌های مساجد فعال روستایی و عشایری استان ایلام تجلیل می‌شوند
کانون‌هاي مساجد فعال روستايي و عشايري استان ايلام تجليل مي‌شوند
به مناسبت روز ملی روستا و عشایر؛

کانون‌های مساجد فعال روستایی و عشایری استان ایلام تجلیل می‌شوند

حجت‌الاسلام و المسلمين چراغي‌پور گفت: به مناسبت گراميداشت روزملي روستا و عشاير، کانون‌هاي مساجد فعال روستايي و عشايري استان ايلام تجليل مي‌شوند
شناسه خبر : 41183 تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۲۷

حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان ایلام اظهار کرد: همزمان با گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر برنامه‌های مختلفی در سطح کانون‌های مساجد روستایی و عشایری استان برگزار می شود که بازدید و تجلیل از کانون های فعال روستایی و عشایری از جمله این برنامه ها است.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام ادامه داد: اهدای کتاب و بسته های فرهنگی، اجرای ویژه برنامه‌های فرهنگی از جمله بازی های بومی و جشنواره های غذاهای محلی، برگزاری نمایشگاهی از آثار فرهنگی اعضای کانون های روستایی و عشایری از دیگر فعالیت های پیش بینی شده روز ملی روستا و عشایر در سطح کانون های مساجد استان ایلام است.


وی با بیان اینکه نیمی از کانون های مساجد استان ایلام در مناطق روستایی فعالیت دارند، افزود: تقویت این کانون‌ها  به عنوان مراکز فرهنگی در سطح روستا ها و مناطق عشایری امری ضروری است.


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در ادامه اجرای طرح‌های کار آفرینی را به عنوان یکی از  رویکردهای محوری ستاد کانون های مساجد بیان کرد و گفت: خوشبختانه در سال های اخیر نیز کانون‌های مساجد استان ایلام با ورود به این عرصه فعالیت های بسیار خوبی از جمله در زمینه راه اندازی کارگاههای گلیم بافی و فرش بافی داشتند .


وی همچنین کانون مساجد مساجد را یک ظرفیت مهم در راستای توسعه فرهنگ دینی و مذهبی در مناطق روستایی و عشایری دانست و خاطر نشان کرد : امیدواریم با حمایت های دولت مردمی این ظرفیت ها بیش از گذشته برای توسعه فرهنگی در کشور حمایت و تقویت شوند.