هیات شهدای گمنام کانون های مساجد امروز در استان ایلام راه اندازی شد
هيات شهداي گمنام کانون هاي مساجد امروز در استان ايلام راه اندازي شد
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

هیات شهدای گمنام کانون های مساجد امروز در استان ایلام راه اندازی شد

به مناسبت هفته دفاع مقدس هيات شهداي گمنام کانون هاي فرهنگي و هنري  امروز در ايلام راه اندازي شد.
شناسه خبر : 41092 تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام ، حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور  امروز (هفتم مهر ماه) در مراسم آغاز فعالیت هیات شهدای گمنام کانون های مساجداستان ایلام که با حضور جمعی از نوجوانان و جوانان عضو کانون ها در  گلزار شهدای گمنام شهر ایلام  برگزار شد با بیان این مطلب اظهار کرد: این هیات امروز به صورت همزمان در دو استان ایلام و بوشهر فعالیت خود با حضور نوجوانان و جوانان عضو  کانون های مساجد آغاز خواهند کرد. 



مدیر ستاد هماهنگي کانون‌های مساجد این استان،  با بیان اینکه ايلام جز اولین استان های کشور است که نسبت به راه اندازی این هیات اقدام نموده است، افزود : این هیات با اجرای فعالیت های  گسترده فرهنگی و هنری در حوزه ایثار و شهادت در سطح کانون های مساجد استان راه اندازی و فعالیت می‌کند. 



وی، انس و الفت جوانان و نوجوانان با شهدا، معرفی شهدا به عنوان الگو های در دسترس برای نسل کنونی جامعه،  آشنایی و تجدید میثاق جوانان و نوجوانان‌ با آرمان های شهذای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اهداف راه اندازی این هیات در سطح کانون های مساجد عنوان کرد.



  حجت الاسلام و المسلمین چراغي پور در ادامه به نقش  پر رنگ مردمان استان ایلام در دفاع مقدس تصریح کرد : تقدیم 3 هزار شهید جانباز و آزاده نشان از رشادت های مردمان این دیار در دفاع از کیان این نظام و انقلاب است.


وی، با بیان اینکه امروز نیز مردمان استان ایلام به عنوان پایتخت خادمین سید الشهدا افتخار خدمت به زائران ابا عبد الله الحسین علیه السلام رادارند افزود : مردم   استان این خدمات رسانی به بهترین نحو ممکن به انجام رسانند.



حجت الاسلام و المسلمین چراغي پور در پایان خاطر نشان کرد : کانون های مساجد در ایام مختلف سال نیز نسبت به برگزاری برنامه های مختلف  همچون حضور هفتگی در مزار شهدا و غبار روبی مزار شهدا ، دیدار و سرکشی از خانواده های شهدا و ایثارگران  و برگزاری یادواره های شهدا و محافل قرآنی به نام و یاد شهدا اقدام می نمایند.


اجرای گروه سرود اعضای کانون های مساجد، برگزاری نمایشگاه عکس شهدا، روایتگری آقای حیدر محقق از ایثار و ازخود گذشتگی شهدای هشت سال دفاع مقدس از جمله برنامه های این مراسم در استان ایلام بود.