کنگره عظیم اربعین نمایش اهتزاز علم ولایت‌مداری ملت‌های مسلمان است
کنگره عظيم اربعين نمايش اهتزاز علم ولايت‌مداري ملت‌هاي مسلمان است
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام:

کنگره عظیم اربعین نمایش اهتزاز علم ولایت‌مداری ملت‌های مسلمان است

حجت الاسلام و المسلمين کريمي‌تبار، در آيين پاياني هشتمين سوگواره «علمدار کربلا» گفت: کنگره عظيم اربعين نمايش اهتزاز علم ولايت‌مداري ملت‌هاي مسلمان است.
شناسه خبر : 40555 تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۱۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، هشتمین دوره سوگواره علمدار کربلا با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده» رئیس ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور، «سید عدنان محمد الموسوی» قائم مقام حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع)،  «سارا فلاحی» نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات کشوری و مدیران استانی در ایلام با اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی  امروز یکشنبه 13 شهریور ماه به کار خود پایان داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین «الله نور کریمی تبار» در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: تقارن برگزاری سوگواره علمدار کربلا که مصادف با شروع کنگره اربعین و خدمتگزاری مردم استان ایلام به زائران ابا عبد الله الحسین(ع) است را شکر می گوییم.

 

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در جنگ های دوران قدیم، بالاترین نقش را پرچم دار لشکر برعهده داشت، تصریح کرد: طبیعتا برای این جایگاه قوی ترین و صبور ترین فرد را انتخاب می‌کردند و تا زمانی که  پرچم در دست آن فرد قرار داشت، نشان از پایداری و استقامت لشکر بود و اگر این پرچم بر زمین نهاده می شد نشان شکست بود.

 

وی با بیان اینکه حضرت امام صادق(ع) به وفاداری و تسلیم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در برابر ولایت شهادت می دهد، گفت: تا زمانی که حضرت ابوالفضل العباس (ع)  دست و جان در بدن داشت از پرچم ولایت پاسداری کرد و اساسا زیبایی عاشورا و کربلا در این بود که ائمه اطهار (ع) فرهنگ پاسداری از این حادثه عظیم را فراگیر و مردمی کردند و امروز پس از ۱۴۰۰ سال سوگواره ملی علمدار کربلا برگزار می شود که نشان از تبعیت از ولایت است.

 

امام جمعه ایلام  یادآور شد: برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی و شرکت خیل عظیم مردم در این راهپیمایی نشانگر آن است که این جمعیت یکصدا می گویند: «اگر من بودم در کربلا نمی گذاشتم این علم بر زمین بماند:.

 

وی افزود: عاشورا لحظه به لحظه امتداد دارد و ما امروز از رزمندگان این جبهه هستیم و اعلام می کنیم که آماده یاری کردن شما اهل بیت(ع) هستیم، این آمادگی با مال و جان و یا برگزاری چنین سوگواره هایی بیان می کنیم. این خط ماندگار تولی  و تبری در فرهنگ ماست که طرفداران جبهه حق و جبهه باطل را از هم جدا می کند؛ آنانی که طرفداران جبهه حق هستند اعلام بیزاری از دشمنان دارند و هر گز در صف آنها قرار نمی گیرند و جبهه واحدی را به عنوان پیروان مکتب  سید و سالار شهیدان تشکیل می‌دهند  که این زیبایی کربلا و عاشورا و حسین بن علی(ع) است.

 

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار افزود: این بعد سیاسی مقاومت طرفداران امام حسین (ع) است که در برابر دشمن صف آرایی می کند، جمعیت پراکنده و متفرق تشییع در کشور ها و قاره های مختلف به‌سان دانه های تسبیح در کنار یکدیگر قرار می دهد و قدرت جهان اسلام و تشییع را در کنار هم قرار داده و امت واحده را  از ملیت های مختلف تشکیل می دهد.

 

امام جمعه ایلام افزود: وحشت دشمنان نیز از چنین مسایلی است که در برگزاری کنگره عظیم اربعین سنگ‌اندازی و هزینه می کنند؛  اما وحدت دیرینه شیعه و تبعیت از اهل بیت (ع) چیزی نیست که با این نقشه دشمنان از بین برود؛ اتفاقا هر چه تهدید دشمن بیشتر شود، وحدت حسینی شیعیان بیشتر خواهد شد، مشارکت بیشتری در اربعین داشته و منتقم خون شهدا خواهند بود.