تربیت‌شدگان مکتب شهید «اصغر اسدی» امروز خدمتگزاران نظام و انقلاب اسلامی هستند
تربيت‌شدگان مکتب شهيد «اصغر اسدي» امروز خدمتگزاران نظام و انقلاب اسلامي هستند
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام؛

تربیت‌شدگان مکتب شهید «اصغر اسدی» امروز خدمتگزاران نظام و انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام و المسلمين چراغي‌پور، در جريان تجليل دبير شوراي فرهنگ عمومي کشور از خانواده شهيد «اصغر اسدي» گفت: تربيت‌شدگان مکتب آن شهيد بزرگوار، امروز در عرصه‌هاي مختلف خدمتگزار اين نظام و انقلاب اسلامي هستند.
شناسه خبر : 39989 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۰۵

به گزار ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» صبح امروز یکشنبه 23 مرداد، در جریان دیدار «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و جمعی از مسئولان فرهنگی استان ایلام  با خانواده شهید «اصغر اسدی» شهید شاخص کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام گفت: این شهید بزرگوار، اولین کانون فرهنگی هنری را در استان ایلام در سال 1372 تاسیس کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام با بیان اینکه شهید اسدی منشا خدمات مهمی فرهنگی و دینی در راستای تربیت جوانان و نوجوانان در روستای بانقلان بود، افزود: تربیت یافتگان مکتب این شهید امروز در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی در نقاط مختلف استان در حال فعالیت و خدمت به این نظام و انقلاب  هستند .

وی با اشاره به اینکه شهید اسدی  با تاسیس کانون فرهنگی و هنری شهدای بانقلان و برگزاری کلاس‌های مختلف دینی، قرآنی، در این کانون نقش مهمی در توسعه فرهنگی این روستا داشت، تصریح کرد: در حال حاضر کانون شهدای بانقلان به عنوان کانون تخصصی قرآن و عترت  با 250 متر مربع مساحت، دارای امکاناتی نظیر کتابخانه، مرکز دیجیتال و مرکز نیکوکاری به نام آن شهید بوده و  تبدیل به یک مرکز مهم فرهنگی در راستای جذب جوانان و نوجوانان به مسجد شده است .


حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور گفت: کانون شهدای بانقلان در ایام کرونا نیز منشا خدمات گسترده‌ای در راستای خدمات رسانی به محرومین و نیازمندان بودند.

 
وی با بیان اینیکه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد  استان ایلام همواره فعالیت های مختلفی در راستای ترویج فرهنگ ایتثار و شهادت دارد، خاطر نشان کرد: در ایام مختلف سال و مناسبت های مختلف نیز دیدار با خانواده شهدا ء بویژه خانواده شهید اصغر اسدی را در برنامه های خود دارد و مستندی نیز از زندگی نامه این شهید تهیه نموده است.


گفتنی است در این دیدار، برادر آن شهید با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید اصغر اسدی گفت: بیت شهدا متعلق به همه ملت ایران است؛ شهدا حلقه اتصال بین جوانان دفاع مقدس و جوانان امروز بودند، بنابراین باید با تولید مستند و آثار فاخر از زندگی  این شهیدان آنان را  به نسل امروز معرفی کرد.

اسدی، با بیان اینکه هر نقطه از استان ایلام سرشار از فرهنگ ایثار و شهادت است، افزود: جا دارد ایثار و از خود گذشتگی مردمان این استان نیز در قالب تولید آثار فاخر و مستند به تمام کشور معرفی شود و ما به عنوان خانواده های شهدا آماده همکاری در این زمینه هستیم .

 گفتنی است در این دیدار «سید مجید امامی» دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اهدای لوح از خانواده شهید اصغر اسدی تجلیل کرد.