هم‌افزایی با نهادها و دستگاه‌های اجرایی؛ محور فعالیت‌های کانون‌های مساجد ایلام است
هم‌افزايي با نهادها و دستگاه‌هاي اجرايي؛ محور فعاليت‌هاي کانون‌هاي مساجد ايلام است
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام؛

هم‌افزایی با نهادها و دستگاه‌های اجرایی؛ محور فعالیت‌های کانون‌های مساجد ایلام است

حجت الاسلام چراغي پور گفت: تعامل و هم افزايي با نهادها و دستگاه هاي اجرايي همواره محور فعاليت‌هاي فرهنگي و هنري در کانون هاي مساجد استان ايلام است.
شناسه خبر : 39933 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۲۳:۰۹

به گزارش ستاد  ارتباطات رسانه ای (فهما) استان ایلام، حجت الاسلام و المسلمین علی چراغی پور عصر امروز(۱۹ مرداد) در نشست  سرپرست اداره کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور با کارکنان ستاد فهما  استان ایلام، ضمن ارایه آمار از وضعیت فرهنگی این استان گفت: ایلام با جمعیتی بالغ بر ۶۴۰ هزار نفر  دارای ۱۲ شهرستان، بیش از ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق و دارای یک هزار باب مسجد، حسینیه و تکیه است
 
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام، با بیان اینکه  در حال حاضر ۳۰۹ کانون فرهنگی و هنری در سطح مناطق مختلف شهری و روستایی این استان فعالیت دارند، افزود: کانون های مساجد به ویزه در مناطق محروم  و روستایی با حضور جوانان فعال مسجد، نقش مهمی در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری دارند.
 
 
وی با اشاره به اینکه  در حال حاضر نیز ۸۶ باب کتابخانه عمومی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فعالیت دارند، ابراز کرد: خوشبختانه با همت بچه های مسجد و جوانان و نوجوانان عضو کانون های فرهنگی و هنری استان،  استقبال بسیار خوبی از فعالیت ها و برنامه های این ستاد در استان صورت می گیرد.


 مدیر ستاد فهما استان ایلام تصریح کرد: کانون های مساجد استان در ایام شیوع کرونا با تمام توان و ظرفیت در زمینه های مختلف از جمله کمک های مومنانه و توزیع بسته های غذایی بین نیازمندان، تولید و توزیع ماسک، اجرای برنامه های فرهنگی از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و فعالیت در مناسبت های ملی و مذهبی پای کار  بوده اند.
 
 
 
حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه تا کنون نیز ۱۴ مرحله توزیع گوشت گرم با کمک موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) شهر قم در استان ایلام بین نیازمندان صورت گرفته است، گفت: علی رغم همه محدودیت های مادی، بچه های مسجد با بهره گیری از توان معنوی و هم افزایی با سایر نهادها در خدمات رسانی به محرومین نقش مهمی داشته اند.
 
 
 
وی با بیان اینکه  تعامل و هم افزایی بسیار خوبی نیز بین ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و سایر نهادها و دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در این راستا نیز تفاهم نامه های همکاری بین این ستاد و دستگاه های مختلف در راستای اجرای برنامه های فرهنگی و هنری منعقد شده است.
 
 
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در پایان با تقدیر از همکاری و هماهنگی کارکنان این ستاد در استان، خاطرنشان کرد: این هماهنگی و همکاری موجب اجرای بهتر و با کیفیت بالاتر برنامه های فرهنگی و هنری در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد شده است که نتیجه ان در کسب مقام  کانون های این استان در رویداد فهما مشخص شده است.
 
 
 
گفتنی است در این نشست کارکنان ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، نظرات و پیشنهادات خود را در راستای ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد استان با « امیر حسین خورشیدی» سرپرست اداره کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد فهمای کشور  در میان گذاشتند.