کانون‌های مساجد استان ایلام با تمام ظرفیت آماده خدمت به زوار اربعین حسینی هستند
کانون‌هاي مساجد استان ايلام با تمام ظرفيت آماده خدمت به زوار اربعين حسيني هستند
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام؛

کانون‌های مساجد استان ایلام با تمام ظرفیت آماده خدمت به زوار اربعین حسینی هستند

حجت‌الاسلام و المسلمين چراغي‌پور در نشست ستاد اربعين کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام با اشاره به فعاليت‌هاي صورت گرفته در راستاي هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن اربعين حسيني گفت: کانون‌هاي مساجد استان ايلام با تمام ظرفيت خود آماده خدمت به زوار هستند.
شناسه خبر : 39931 تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۹:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام: نشسست ستاد اربعين کانون هاي فرهنگي و هنري مساجد استان ايلام با حضور «امير حسين خورشيدي» سرپرست اداره کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین الملل ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور، امروز چهارشنبه 19 مرداد ماه برگزار شد.

بر پایه این گزارش در ابتدای این نشست، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی پور» در این نشست ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم حسینی، به ارایه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  پرداخت.

وی با بیان اینکه استان ایلام به عنوان پایتخت خادمان زوار اربعین حسینی هرساله میزبان خیل عظیم زائران از سراسر کشور است، افزود: در ایام اربعین حسینی مردم استان با هدف استقبال و پذیرایی از  زوار عتبات عالیات با تمام توان و ظرفیت پای کار هستند.


حجت الا سلام و المسلمین چراغی پور با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام امسال نیز همچون سال های گذشته برنامه ریزی گسترده ای در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری در ایام اربعین حسینی انجام داده است، تصریح کرد: 50 کانون  فرهنگی و هنری استان ایلام در ایام اربعین  به صورت شبانه روزی  آماده خدمات رسانی  به زائران ابا عبد الله الحسین (ع) هستند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان ایلام با بیان اینکه در اربعین حسینی امسال با حمایت و پشتیبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری کشور، کانون های استان ایلام آماده به خدمت به زوار هستند، افزود: از سوی دیگر برگزاری هشتمین سوگواره علمدار کربلا، برپایی خیمه های نماز برای اقامه نماز در سه وعده، توزیع بسته های فرهنگی، دایر کردن موکب های پذیرایی از زوار در مسیر تردد زائران، برپایی موکب‌های فرهنگی و هنری، برگزاری مراسم های ویژه زیارت اربعین حسینی و اجرای فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله برنامه های کانون های مساجد ایلام در ایام اربعین حسینی امسال خواهد بود .

وی در بخش دیگری از مباحث خود تصریح کرد: با توجه به پیش بینی ها قریب 65 درصد زوار، مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کردند که کانون های مساجد استان تلاش خواهند کرد پذیرایی از زائران را با توجه به شرایط گرمای هوا در پایانه مرزی مهران در ایام اربعین حسینی، به بهترین نحو با توجه به استعداد و امکاناتی که در اختیار کانون های مساجد استان قرار دارد، انجام دهند.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان ایلام گفت: در شهرستان مرزی مهران نیز ۱۰ مسجد به صورت شبانه روزی بدون وقفه در ایام اربعین حسینی آمادگی کامل برای اسکان و پذیرایی از زوار برخوردار هستند و امید است بتوانیم هم در خدمت عموم مردم و هم در خدمت اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در ایام اربعین باشیم.

حجت الا سلام و المسلمین چراغی پور در پایان با اشاره به اینکه تمام مواکب از اول شهریورماه سال جاری در نقاط مختلف استان دایر و فعالیت های خود را در مسیر تردد زوار  آغاز خمی کنند، تصریح کرد:  در  کشور عراق نیز نسبت به دایر کردن موکب با هماهنگی کانونهای مساجد استان اقدام خواهد شد.

این گزارش می افزاید: در ادامه مدیران چند کانون های فرهنگی هنری استان نیز در این نشست به بیان مسائل کانون های خود در راستای ارائه خدمات به زائران ابا عبد الله الحسین (ع) پرداختند.


گفتنی است: پایان بخش این مراسم رونمایی از پوستر سوگواره علمدار کربلا بود.