راه‌اندازی موکب کانون‌های مساجد نقطه عطفی در خدمت‌رسانی فرهنگی به زائران اربعین است
راه‌اندازي موکب کانون‌هاي مساجد نقطه عطفي در خدمت‌رساني فرهنگي به زائران اربعين است
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام؛

راه‌اندازی موکب کانون‌های مساجد نقطه عطفی در خدمت‌رسانی فرهنگی به زائران اربعین است

هوشمند، راه‌اندازي موکب کانون‌هاي مساجد در مرز بين‌المللي مهران را نقطه عطفي در خدمت‌رساني فرهنگي به زوار اربعين حسيني توصيف کرد.
شناسه خبر : 39794 تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان ایلام، «علی هوشمند» امروز(چهارشنبه ۱۲ مرداد) در نشست ستاد اربعین کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان  ایلام  و رونمایی از مجوز فعالیت موکب این ستاد در مرز مهران، اظهار کرد :  موکب فرهنگ و هنر که میزبان موکب کانون‌های مساجد استان ایلام نیز هست، سهم عمده ای در ارائه خدمات فرهنگی، ترویج و توسعه و تعمیق شعایر فرهنگی و دینی خواهند داشت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، با بیان اینکه کانون های مساجد همواره در پیشانی فعالیت های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارند، افزود: کانون ها با توجه به  ظرفیت گسترده در مناطق مختلف کشور و حضور در دورترین نقاط روستایی، می توانند  نقش مهمی در اجرای فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه  کانون های مساجد  همواره  فعالیت های بسیار خوبی در راستای جذب جوانان به مسجد و فرهنگ مسجدی دارند، تصریح کرد:  اجرای این فعالیت ها نقطه عطف برای کانون های مساجد  در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در عرصه امیدآفرینی و نشاط افزایی در سطح جامعه به ویژه برای  نسل جوان است.

 

هوشمند در ادامه برگزاری هشتمین دوره سوگواره «علمدار کربلا» را از دیگر خدمات فرهنگی و هنری مجموعه کانون های مساجد در قالب شعر عنوان  کرد و افزود: این سوگواره به میزبانی ایلام و برای هشتمین سال متوالی به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان برگزار می شود.

 

 وی  با اشاره به راه اندازی  موکب های مختلف از سوی نهادهای و دستگاه های اجرایی استان، برای خدمات رسانی به زوار ابا عبد الله الحسین (ع) از راه اندازی  موکب فرهنگی و هنری «شین» با همکاری مجموعه ای از دستگاه‌های فرهنگی  و هنری استان در راستای ارائه خدمات به زوار حسینی خبر داد.

هوشمند ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد  استان نیز در قالب موکب  « شین» با عنوان موکب کانون های فرهنگی و هنری مساجد حضور خواهند داشت که علاوه  بر مسائل اسکان و  پذیرایی، مباحث  فعالیت های فرهنگی و هنری و دینی را دنبال خواهند کرد که قطعا این ویژگی ممتاز موکب کانون های مساجد را متفاوت تر از سایر موکب ها می کند.

 

  مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با بیان اینکه  براساس پیش بینی ها  بخش عمده ای از زائران مرز مهران  را برای تردد خود انتخاب کردند افزود : این  امر مسئولیت ما را در ارائه خدمات فرهنگی و هنری سنگین تر می کند و امیدواریم در قالب  موکب فرهنگ و هنر و موکب کانون های مساجد، بتوانند سهم عمده ای در  خدمات فرهنگی، ترویج و توسعه و تعمیق شعایر فرهنگی و دینی در ایام اربعین حسینی داشته باشند.

 

 هوشمند  ابراز کرد: ستاد اربعین حسینی در استان  نیز به ریاست استاندار ایلام جلسات هماهنگی متعددی تشکیل داده و ما نیز در کمیته  فرهنگی و اطلاع رسانی فعالیت می کنیم و امیدواریم در قالب برنامه های مذهبی و فرهنگی، فعالیت های گسترده ای داشته باشیم.